Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Maskinen fryser

Anbefalte innlegg

Har et problem, jeg har to pc'er hjemme, og når den ene pc'en drar over fra pc'en min, så fryser den, deretter restarter den.

Det går greit hvis det ikke er så mye som dras over, men hvis det er filer på 100mb + så pleier det å skje, hva kommer dette av? Noe jeg kan gjøre for å forhindre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemer oppstår ofte mellom 98 og 2k/xp eller lignende... Det funker hvis begge pc'ene har nyere enn 2k... hvis det er tilfelle, og det likevel ikke funker, ta backup på dritten, og omformater og legg inn windows på nytt, noe jeg råder ALLE til å gjøre ca annenhver måned. Har begge samme filsystem? NTFS er mye bedre enn FAT32... også på nettverk.... og begge MÅ ikke i teorien, men BØR ofte i praktikken være samme.

Lenke til kommentar
(...)omformater og legg inn windows på nytt, noe jeg råder ALLE til å gjøre ca annenhver måned.(...)

Dette var vel litt vel generelt sagt? Mange, inkludert undertegnede, klarer seg leeenge uten å reinstallere Windows på nytt. Sjøl gjør jeg det vel toppen en gang i året. Det kommer an på hvordan man bruker PCen. :)

Lenke til kommentar

Til spørsmålet: Med min gamle Abit BH6-baserte PC med Windows 2000 opplevde jeg at systemet frøs med én gang jeg koblet til nettverket på hybelen. Etter utallige forsøk på feilsøking viste det seg til slutt at det åpenbart var en spesiell konflikt et sted: Jeg måtte flytte lydkortet til et annet PCI-spor - voila, no more problem. :)

Lenke til kommentar

Det er bare tull å reinstallere windows og omformatere annenhver mnd. En gang i året holder fint det hvis du defragmenterer, avinstallerer det du ikke bruker, bruker reg clean og fjerner adware.

Jeg liker IKKE microsoft og windows, og jeg foretrekker OSX men win2k og XP pro er ikke så ille som "nerdene" skal ha det til hvis du holder den ren og ikke installerer hundrevis av shareware programmer hele tiden.

defrag

ad-aware

reg-cleaner

Lenke til kommentar

digiconsult: Det er Winxp/winxp. Begge pc'ene har NTFS filsystem.

lysbryter: Ser nok ikke ut som dette er problemet hos meg :(

Prøvde å flytte på nettverkskortet og firewire'n uten at det hjalp.

Ang. formateringen så har jeg faktisk nettopp formatert, men den har vært sånn før også, så det hjelper nok ikke å formatere igjen.

Lenke til kommentar

Det er en ting til som kan forårsake trøbbel.

Har AGP kortet fastwrites påslått kan dette forstyrre

PCI bussen og NIC kort type PCI eller onboard .

Neste er irq sharing problem nevt tidligere her .

Er nettverkskortet PCI kort pass på å unngå slot 1&5 .

....

Lenke til kommentar

josteinsen:

Ok, annehver mnd er kanskje å overdrive, men kanskje du ville likt Windows bedre dersom du hadde gjort dette?

Grunnen til at jeg anbefaler det er fordi jeg har oppdaget noen ganske alvorlige bugs i noen av filene temrorary internet files-mappa, som ingen har klart å få bukt med sålangt. De finnes ikke på alle pc'er, men dukker opp etter et par måneders surfing på skoler, hjemme hos meg, på jobben etc. Dere som er så mye flinkere enn meg ovenfor kanskje kan hjelpe meg?

P.S. Det hjelper ikke å nekte IE å ha temprorary internet files, de dukker opp et annet sted...

Endret av digiconsult
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg anbefaler det er fordi jeg har oppdaget noen ganske alvorlige bugs i noen av filene temrorary internat files-mappa, som ingen har klart å få bukt med sålangt. De finnes ikke på alle pc'er, men dukker opp etter et par måneders surfing på skoler, hjemme hos meg, på jobben etc. Dere som er så mye flinkere enn meg ovenfor kanskje kan hjelpe meg?

Hva slags bugs og hvordan utarter denne seg?

Lenke til kommentar

det er noen filer uten exention, som jeg på diverse måter hr funnet ut er executables, og når jeg gjør de om til .exe og kjører de prøver de å connecte til en msn.com adresse som er sinnsykt lang og ikke finnes på nettet. Når filene ligger i temp.i.files mappa får jeg ikke kjørt active-x i det hele tatt gjennom ie. Dette er dog ikke alltid tilfelle, da det på xp kan funke greit på de fleste sider, men feilen dukker opp etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...