RipZ- Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Hei! Jeg har et problem som jeg ikke er 100% sikker på skyldes skjermkortet mitt. Jeg prøver meg likevel i dette forumet. Jeg har et Sapphire raedon 9800 pro kort. I starten gikk det smertefritt. Så ble det plutselig problemer med bf1942:DC, som jeg etter hvert løste etter å ha surfet på svar på problemet en stund. Så byttet jeg over til windows XP etter at min windows 98 nektet å slå seg på mer. Problemet mitt er at PCen plutselig fryser og lyden henger seg når jeg spiller spill som DC og CS. I CS greier jeg å spille i kanskje 5 minutter før PCen henger seg, mens DC henger seg ved første mapload. Jeg vet det er et kjent problem etter DC .7 kom ut at spillet henger seg ved mapload. Men dette skal ikke skje ved første mapload slik det gjør til meg. Jeg har også opplevd at PCen har hengt seg i en flashmovie. PCen min har siste versjon av catalystdriverene innlagt. Jeg har windows xp home edition uten SP1 innlagt som ellers fungerer rimelig greit. Jeg har prøvd litt forskjellige drivere uten å lykkes. Noen som aner hva som kan være feilen? Kan det evt. være lyddriverene som er noe feil med? Setter stor pris på hjelp! Min PC: AMD Athlon XP 2100+ (1,73 GHz) 512 MB ram Raedon 9800 PRO Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Kan høres ut som et varmeproblem. Ka temperatur ligger CPU'en din på? Ka har du av kjøling? Kabinettvifter? Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Det glemte jeg å fortelle. Hadde varmeproblemer før, noe som jeg fikset vet å kjøpe ny vifte. Temptraturen ligger rundt 50 grader, mens den lå på over 70 før. PCen skrur seg av når den passerer omtrent 75 grader. Så det er ikke problemet. Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Fant ut av problemet! AdAware hadde satt noen viktige nøkler i registeret i karantene. Arg! Endret 11. april 2004 av RipZ- Lenke til kommentar
norrick Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Fant ut av problemet! AdAware hadde satt noen viktige nøkler i registeret i karantene. Arg! Bruk heller SpyBot Seach and Destroy. Man skal alltid bruke slike programmer med forsiktighet siden de kan finne nøkler og verdier i registeret som er viktige for en del programmer og funksjoner. Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Jeg bruker både SpyBot S&D og AdAware. Dessverre bruker maskinen å få blåskjerm midt i søket til SpyBot. Ergelig. Lenke til kommentar
sdk Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg har samme problem hvordan fikk du fjærnet diss fra adaware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå