The Jackal Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Jeg prøver å få et bilde jeg har tatt til å bli "blended" inn i bakgrunnen. Til dette tenkte jeg lissom å bruke Object->blend->make, men det valget er grået ut. Jeg tror det er fordi bildet ikke er vector grafikk, men jeg finner ingen måte å gjøre det om til det heller. Alle svar mottaes med takk, eventuelt andre teknikker jeg kan bruke. Er ikke akkurat noen superbruker på illustrator heller. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Er ikke helt sikker på hva du mener med blende inn i bakgrunden. Men det du vil forske på heter Alpha, og mask. Men Bilder behandles best i Photoshop. Men jeg ser behovet for det du gjør.......hmm...så burde være en vei. Hvordan er bakgrunden? En ensformet farge...eller en illustrasjon du har tegnet i Illustrator? Hvis du bare skal fade et bilde over til bakgrunden som er ensfarget så er ikke illustrator verktøyet. AKIRA Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Det er bare en farge som er bakgrunnen. Men hvis du tegner 2 objecter i forskjellig farge, merker begge og trykker object->blend->make...så får du akkurat den effekten jeg ønsker. Alpha verdien er vel egentlig det samme som Transparency, hvertfall det i OpenGL, og det er ikke det jeg er ute etter. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Jeg vet vilken effekt du mener og du har rett i at den bare skjer mellom to vektor objekter. Men den effekten er jo to farger som glir over i hverandre...eller om du hadde hatt en farge gradert over til transparency (alpha)...og så tatt den andre fargen og gradert den i motsatt rettning til transparency..og så lagt de to oppå hverandre...voila..blend. Så skal du ha et bilde fra "bilde" gradert over til en ensfarget bakgrund så gjøres dette: Legg bilde på et layer Lag et layer over Tegn en boks som er likestor som bilde på det øverste layeret Fyll det med en gradiet som går fra den fargen du vil ha..og sett farge nr 2 i gradienten den samme som du starta med..men sett alphaen til 0. Da vil du få et bilde som "glir" over i en ensfarget bakgrund. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå