bjaa Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Hallo Har merket at maskina mi har hatt litt problemer i det siste ved å sende ut mye informasjon mot nettet (ser at ut linja brukes med engang jeg starter maskina). Det var nemlig 3 prosseser som het "msconfig.exe . Disse 3 fjerner jeg hver gang jeg starter maskina...Hvordan kan jeg få fjernet de så jeg slipper å trykke de vekk hver gang jeg starter? "Internett" har også en tendens til å låse seg så http ikke virker (men irc virker) og på de andre maskinene i huset virker http glimrende samtidig... Her er et bilde av prossesene Noen som har peiling på om jeg kjører mange skumle prosseser? Lenke til kommentar
QuZiLLioN Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 har du Norton Internet Security? da må du godta alle programmer som skal få bruke nett Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Ja, bruker Norton Internett Security. Men er ikke så mange programmer jeg har blokkert for, kun msconfig.exe og Adobe Photoshop. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Det programmet som ser ut til å sende all den informasjonen ut er setiathome, er ikke det et sånt program som hjelper til å forskje mot sykdommer. Så sender den info ut på løpende bånn hva den har funnet ut. OGså tar den jo 91% av CPU-krafta. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Seti @ home er vell mer mot noe romforskning. Det sender intet ut mot nettet før jeg trykker "transmit", så det programmet er det ikke :/ Selv om den tar all CPU som er til overs så merker jeg ikke at programmet kjører, får 200 poeng mindre i 3dmark ved programmet oppe for å si det sånn Vurderer formatering nå Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Kanskje r_server.exe Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Det kunne jo vært en ide å kjøre f.eks ad-aware, ser at du bruker 500 !!! MB av minnet ditt, og der er vel litt i overkant. Om det er skumle ting der, vil nok adaware finne dem.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) ati2evxx.exe ati2evxx.exe atiptaxx.exe ccapp.exe ccevtmgr.exe ccprioxy.exe ccsetmgr.exe duc20.exe forbruksmåler.exe hidserv.exe javaw.exe jusched.exe netlimiter.exe r_server.exe remind32.exe skype.exe sndsrvc.exe soundman.exe statbar.exe steam.exe stisvc.exe transparentb.exe winampa.exe Du kan vel drepe det meste av dette. Anbefaler W2k support tools, tlist.exe og kill.exe er deilige å ha. EDIT: Og for å drepe programmer i oppstarten. LocalHKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run LocalHKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Endret 12. april 2004 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Kanskje r_server.exe r_server.exe er Radmin (remote administrator) Er enig at det er litt mye minne jeg bruker, har en tendens til at maskinen bruker mye ram etter noen dager uptime Akkuratt nå ligger jeg på 320MB minneforbruk, Opera og mIRC oppe pluss diverse bakgrunnsprogrammer.... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 ati2evxx.exeati2evxx.exe atiptaxx.exe ccapp.exe ccevtmgr.exe ccprioxy.exe ccsetmgr.exe duc20.exe forbruksmåler.exe hidserv.exe javaw.exe jusched.exe netlimiter.exe r_server.exe remind32.exe skype.exe sndsrvc.exe soundman.exe statbar.exe steam.exe stisvc.exe transparentb.exe winampa.exe Du kan vel drepe det meste av dette. Anbefaler W2k support tools, tlist.exe og kill.exe er deilige å ha. EDIT: Og for å drepe programmer i oppstarten. LocalHKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run LocalHKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Det er sånne tullinger som deg som gjør at resten av verden få virus Alle de som becynner med cc er NORTON Anti Virus Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hvorfor bruker opera 120 Meg? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hvorfor bruker opera 120 Meg? Prøv å ha Opera opp med en del vinduer så finner du ut hvorfor Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Det er sånne tullinger som deg som gjør at resten av verden få virusAlle de som becynner med cc er NORTON Anti Virus Og det er tullinger som deg som gjør at tråder blir ufattelig stygge når alle quoter unyttige ting. Jeg kjører selv NAV og har kun vptray.exe rtvscan.exe og defwatch.exe når jeg trenger de. Og den AV historien har vi dratt i det lange og brede tidligere, så den gidder ikke jeg her. Siden de sluker 16+ MB hadde jeg drept de på sekundet. Hvorfor skal AV bruke så mye RAM? Hvorfor ikke bare bruke manuell scan og manuell update? Gidder du å bruke 2 sek å undersøke saken litt bedre før du kaller noen tulling? EDIT: Lautsprecher jeg trodde du hadde lengre fartstid på forumet enn 8-9 mnd. Endret 12. april 2004 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg kjører selv NAV og har kun vptray.exe rtvscan.exe og defwatch.exe når jeg trenger de.Siden de sluker 16+ MB hadde jeg drept de på sekundet. Hvorfor skal AV bruke så mye RAM? Hvorfor ikke bare bruke manuell scan og manuell update? Sorry vet ikke så mye om hva som er nødvemdig av de norton-greiene. EDIT: Lautsprecher jeg trodde du hadde lengre fartstid på forumet enn 8-9 mnd. Why? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Fant denne, tenkte den kan være til hjelp Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 EDIT: Lautsprecher jeg trodde du hadde lengre fartstid på forumet enn 8-9 mnd. Why? Jeg trodde jeg fikk hjelp av deg med et zachary 12" sub element for en god stund siden, men jeg husket tydeligvis feil. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 EDIT: Lautsprecher jeg trodde du hadde lengre fartstid på forumet enn 8-9 mnd. Why? Jeg trodde jeg fikk hjelp av deg med et zachary 12" sub element for en god stund siden, men jeg husket tydeligvis feil. ja,du gjør nok desverre det, er ikke noen hifi-mann akkurat Lenke til kommentar
Tigerboy Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Et lite tips, du kan bruke msconfig.exe til å fjerne ting fra startup menyen. Kjør msconfig.exe fra run menyen, så får du opp et fint bruker grensesnitt. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Et lite tips, du kan bruke msconfig.exe til å fjerne ting fra startup menyen. Kjør msconfig.exe fra run menyen, så får du opp et fint bruker grensesnitt. Fungerer dessverre ikke i windows 2000 Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Du har jo Netlimiter igang. Med det kan du jo sjekke hvilket program som sender ut data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå