mr.anders Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Står til? Tenkte jeg skulle få orden på dataen min, det har blitt en del kaos der etterhvert. Planen var lixom å formatere og legge inn xp, jeg er dødslei av 98 og kaos med norton osv. Lurer på å kjøpe en 120gb hdd, flekke ut de andre hdd'ene mine, legge inn xp og drivere på den nye hdd'en, og deretter flytte over det som er verdt å ta vare på over på den nye harddisken etterpå, men spørsmålet er: hvordan flytter jeg sakene over etterpå egentlig? Hvis jeg har win xp på en harddisk, og plutselig kobler til den gamle med win 98 på, hva skjer egentlig da? Blir det superkaos? Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Da! ...kommer verden til å åpne seg under deg og suge deg inn i kosmisk kaos edit: bare sett den gamle disken som slave etter at du har installert xp og overfør det du vil ha Niks problem. Lenke til kommentar
DaffyDuck Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Du må jo først ta ut de gamle og settei den nye så innstalerer du XP... så setter du i de gamle og starter med overføringen... Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Etter på når du har begge diskene i så har du den med win98 som slave og den med winxp som master. Lenke til kommentar
mr.anders Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 I see, da gjør jeg det slik. Men hvilke harddisker er best i forhold til pris og kvalitet og sånn? Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg har et par Seagate disker; de funker fint,bråker lite & er rimelig priset. Lenke til kommentar
mr.anders Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Hva er forskjellen på 8 og 2 mb chase?, hva har rpm å si? Jeg orker ikke å ha en hdd som er treig og slitsom, og tenkte på 120 til 160gb, noen som har forslag til akkurat hvilken hdd jeg skal kjøpe? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Det er lurt å velge en disk 7200RPM disk med 8mb cache til OS, kanskje S-ATA med 10000RPM hvis du har mulighet til det! EDIT: Denne tror jeg har vært den optimale OS-disken.. men denne er helt grei! Det er jo litt prisforskjell på disse to, pluss at Seagate'n har over dobbelt så mye lagringsplass.. EDIT2: begge diskene over er S-ATA, hvis hk'et ditt ikke støtter det kan denne være en mulighet Endret 13. april 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Tømrern Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Har kjøpt en Seagate Barracuda 120 gb. med 8 mb. cache,den har en fin pris er STILLEGÅENDE og rask(med 7200 rpm.) Lykke til Lenke til kommentar
_-CobrA-_ Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 BAre røsk ut de gamle hdene Og instaler XP ( ) Så setter du inn den gamle HD`n som slave Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Kan fleske til med en på 200Gb... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå