Gå til innhold

svart skjerm

B.H.H

Anbefalte innlegg

skulle restarte maskina mi i går så ble det bare svart skjerm når jeg slo den på igjenn, det er ikke skjermkortet eller minne på for det har jeg prøvd å bytta ut. har også prøvd å koblet ut hardisker å cd rom så det må være enten hk eller cpu.kommer heller ikke inn i biosen.

så jeg lurer på om noen vet om det er cpu eller hk som er ødelagt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skulle restarte maskina mi i går så ble det bare svart skjerm når jeg slo den på igjenn, det er ikke skjermkortet eller minne på for det har jeg prøvd å bytta ut. har også prøvd å koblet ut hardisker å cd rom så det må være enten hk eller cpu.kommer heller ikke inn i biosen.

så jeg lurer på om noen vet om det er cpu eller hk som er ødelagt

Lurer på om ikke cpu'en er gådt til ********* :hmm:

Lenke til kommentar

kan like gjerne være hovedkortet som cpu'en.. hvis hovedkortet ditt har en feil søkingsfunksjon kan du jo prøve denne, hvis ikk emå du nok teste med en annen CPU eller et annet hovedkort...

går utifra at du har prøvd og resette CMOS

Endret av Joakim87
Lenke til kommentar

chs89 Skrevet 10/04/2004 : 17:30

Starter dataen og skjermen bare er svart så er det jo noe galt med skjermen

Har du prøvd å dytte inn kontaktene bakpå skjermen onkerlig??

Har skjedd med meg det og da hadde ledningen såvidt vippet ut....

jeg har prøvd å byttet skjerm og sjekket at kontaktene var i så det er ikke det....

Lenke til kommentar

Hadde samme problem selv for noen dager siden. Plutselig svart skjerm.

Jeg prøvde det meste blant annet prøvde jeg å reinstallere cpu. Altså ta cpu helt av og sette den på igjen. Det gikk, og jeg har enda ikke merket noe til problemet. Prøv det du, håper det løser seg.

OterOter

Lenke til kommentar
chs89 Skrevet 10/04/2004 : 17:30

Starter dataen og skjermen bare er svart så er det jo noe galt med skjermen

Har du prøvd å dytte inn kontaktene bakpå skjermen onkerlig??

Har skjedd med meg det og da hadde ledningen såvidt vippet ut....

jeg har prøvd å byttet skjerm og sjekket at kontaktene var i så det er ikke det....

ok........

Lenke til kommentar

i går kveldprøvde jeg å slå på maskina og da virket den plutselig igjen, men jeg trykket ctrl alt del og da så jeg at cpu usageen å på 100% hele tiden selv om jeg ikke kjørte noen programmer. jeg prøvde bf vietnam og da ble det ikke noe reaksjon så jeg gikk og satte meg å så på tv i 5min og da hørte jeg spillet startet på lyden men den var jævla hakkete.

så jeg vet fortsatt ikke hva som er feil med den :(

Lenke til kommentar

Når jeg har bygget dataer eller dyttet litt på diverse deler inne i min egen data hender det at skjermen er sort når jeg slår på. Alle vifter og alt går bare skjermen som er sort.

Da pleier jeg og ta og sette hovedkort, minne, cpu og skjermkort og psu å sette det på hovedkort esken og starte opp. Da har det alltid kommet bilde på skjermen.

Så putter jeg del veldig forsiktig ned i kabinettet og setter sammen alt og da virker det.

GL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...