Gå til innhold

Problemer med S-ata på Hk.


bso

Anbefalte innlegg

Har os på ide kabel og det fungerer helt til jeg skal sette inn en s-ata disk.

Når s-ata er "enablet" på hk med s-ata disken montert tar det sikker 4-5 min

før Windows har startet. Hva kan dette være?

 

Når jeg "disabler" s-ata på hk og tar bort s-ata disken så fungerer allt perfekt.

 

Ett problem til: I tillegg til s-ata disken har jeg en ide-sata adapter som jeg vil montere på en ekstra disk jeg har. Når jeg gjør det så finner ikke maskinen den disken, bare de andre.

 

Håper at noen forstår hva jeg mener med dette, og som vil prøve å hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å si det sånn da... fatter ikke at det kan være så vanskelig. Det jeg har gjort er å oppdatere til bios 1008 som du finner på asus sine sider. Så formaterte jeg den IDE disken som OSet egentlig var på, men før jeg gjorde det lagde jeg en diskett med s-ata driverne som ligger på CDen som følger med hovedkortet. Formaterte så, installerte XP.. så må du sette i disketten og trykke F6 slik at du kan installere driverne for S-ata disken. Da skal den finne den. Så installerte jeg bare xp her og satte første boot på HDD-3 som var sata disken. Har helt likt HK som deg... jeg støtte ikke på problemer og jeg har ALDRI gjort dette før :p

Lenke til kommentar
for å si det sånn da... fatter ikke at det kan være så vanskelig. Det jeg har gjort er å oppdatere til bios 1008 som du finner på asus sine sider. Så formaterte jeg den IDE disken som OSet egentlig var på, men før jeg gjorde det lagde jeg en diskett med s-ata driverne som ligger på CDen som følger med hovedkortet. Formaterte så, installerte XP.. så må du sette i disketten og trykke F6 slik at du kan installere driverne for S-ata disken. Da skal den finne den. Så installerte jeg bare xp her og satte første boot på HDD-3 som var sata disken. Har helt likt HK som deg... jeg støtte ikke på problemer og jeg har ALDRI gjort dette før :p

Forskjellen er at jeg håpet at jeg ikke skulle formatere OS disken. Men visst det er nødvendig, så må jeg bare "bite i det sure eplet" og gjøre det! :cry:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...