bso Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Har os på ide kabel og det fungerer helt til jeg skal sette inn en s-ata disk. Når s-ata er "enablet" på hk med s-ata disken montert tar det sikker 4-5 min før Windows har startet. Hva kan dette være? Når jeg "disabler" s-ata på hk og tar bort s-ata disken så fungerer allt perfekt. Ett problem til: I tillegg til s-ata disken har jeg en ide-sata adapter som jeg vil montere på en ekstra disk jeg har. Når jeg gjør det så finner ikke maskinen den disken, bare de andre. Håper at noen forstår hva jeg mener med dette, og som vil prøve å hjelpe meg! Lenke til kommentar
CD Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 S-ATA blir satt som default boot disk, dette er sikkert årsaken Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 hvilke bios versjon har du? Lenke til kommentar
bso Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 (endret) S-ATA blir satt som default boot disk, dette er sikkert årsaken Mva menes med dette? Hva kan jeg gjøre for at dette fungerer? Har orginal bios. Endret 12. april 2004 av bso Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Kjør deg selv inn i bios og forandre på boot-sekvensen.. Altså hvilken disk den vil boote fra først. Om S-ATA disken står først vil maskinen prøve å boote fra denne disken først. Lenke til kommentar
bso Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 hdd -0 står som første boot sekvens. Alstå den ide disken som jeg har OS. Lenke til kommentar
bso Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Er det ingen "kloke" hoder her?? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Er det ingen "kloke" hoder her?? Tviler på det Ikke si at hovekortet ditt er et Asus A7N8X-ettellerannet ? Edit: jo, jammen var det det så ikke emnebeskrivelsen før nå. Endret 13. april 2004 av el-asso Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Sitat fra noe jeg skrev en gang: Viktig ! Tilbakemeldinger fra brukere tyder på at hovedkort med SiI3x12A SATA Controller kan trenge RAID drivere selv om du ikke skal bruke RAID men bare kjøre en eller flere separate SATA disker. Eksempel på ett slikt kort er Asus A7N8X-E Deluxe Og hvis du går nederst i denne posten ser du det er linket til en side med Silicon drivere. Lenke til kommentar
bso Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Og hvis du går nederst i denne posten ser du det er linket til en side med Silicon drivere. Har oppdatert driverern uten at det ble forandringer.. Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 for å si det sånn da... fatter ikke at det kan være så vanskelig. Det jeg har gjort er å oppdatere til bios 1008 som du finner på asus sine sider. Så formaterte jeg den IDE disken som OSet egentlig var på, men før jeg gjorde det lagde jeg en diskett med s-ata driverne som ligger på CDen som følger med hovedkortet. Formaterte så, installerte XP.. så må du sette i disketten og trykke F6 slik at du kan installere driverne for S-ata disken. Da skal den finne den. Så installerte jeg bare xp her og satte første boot på HDD-3 som var sata disken. Har helt likt HK som deg... jeg støtte ikke på problemer og jeg har ALDRI gjort dette før Lenke til kommentar
bso Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 for å si det sånn da... fatter ikke at det kan være så vanskelig. Det jeg har gjort er å oppdatere til bios 1008 som du finner på asus sine sider. Så formaterte jeg den IDE disken som OSet egentlig var på, men før jeg gjorde det lagde jeg en diskett med s-ata driverne som ligger på CDen som følger med hovedkortet. Formaterte så, installerte XP.. så må du sette i disketten og trykke F6 slik at du kan installere driverne for S-ata disken. Da skal den finne den. Så installerte jeg bare xp her og satte første boot på HDD-3 som var sata disken. Har helt likt HK som deg... jeg støtte ikke på problemer og jeg har ALDRI gjort dette før Forskjellen er at jeg håpet at jeg ikke skulle formatere OS disken. Men visst det er nødvendig, så må jeg bare "bite i det sure eplet" og gjøre det! Lenke til kommentar
bso Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Nå har jeg formatert maskinen og lagt inn ny Silikon driver til s-ataèn. Har lastet ned ny bios og installert den, men fortsatt står den leeenge på boot screen. Kan det være noe galt med hk?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå