akvariefoto Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Jeg trenger hjelp til å velge og det er rett og slett for mye for meg å sette meg inn i, for mange valg jeg må ta uten at jeg har kunnskap til å ta de rette valgene. Mine ØNSKER til kameraet. Jeg forstår at jeg kanskje ikke kan få alt... 1. Bør koste rundt 6000,- 2. Må kunne ta bilder av fisk som ikke står stille inne i akvariet. 3. Bør kunne ta noen bilder på rad når fisken gjør morsomme ting... 4. Bør kunne fjernstyres så jeg ikke skremmer fisken(ikke viktig - de er ganske teite...) 5. Bør kunne fyres av rimelig kjapt. (Dette er viktigere for å få med de morsomme tingene de gjør.) 6. Macro er viktig for å få de helt små detaljer som fiskeskjell, gjellåpninger osv. av fisk som er syke og oppe av vannet. 7. Riktig farvegjengivelse av fisken gjennom vannet? 8. Kameraet skal brukes av flere personer, så det bør være litt enkelt. 9. Hva er viktig med batterier når man reiser? AA batterier? 10. Mulighet for ekstern blits høres lurt ut...? 11. Det er av og til fisk på mørke steder under røtter. Må kunne fokusere på disse. 12. De tingene dere som kan det ser at jeg trenger... Hvilket oppfyller flest / best av kravene mine? MÅ jeg opp i pris?? Håper noen kan hjelpe meg, for jeg skal ut og reise til østen 17 April og må ha et kamera før det mvh PC Endret 10. april 2004 av akvariefoto Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Hvilket oppfyller flest / best av kravene mine? MÅ jeg opp i pris?? Canon PowerShot S1 IS ville jeg ha kikket på. Koster rundt 5000, da har du litt igjen til minnekort etc. Dekker ganske mange av dine behov. Les det som står under Linker, står utrolig mye bra der. Samt mange testbilder. Kameraet har optisk bildestabilisator og automodus slik at uerfarne lett kan ta fine bilder. Siden du er glad i akvariefisker, så liker du kanskje å være blant fiskene også. Mener å tro at det finnes undervannshus til dette kameraet. Lykke til med ditt valg. Lenke til kommentar
egerstud Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Fuji s7000 har jo blitt billig..Mye kamera for Kr. 5000- Lenke til kommentar
akvariefoto Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Takk for svar begge to. Det første var billigere, men det siste hadde blandt annet flere bilder i sekundet. Det virker litt fristende å legge noen ekstra kroner i. Jeg ser imidlertid at det er mye mer utstyr i de pakkene hvor det første kameraet selges. Det siste(fuji 7000) kommer nok til å havne endel høyere i pris hvis jeg skal rekke å få det i hus før lørdag.... PC Lenke til kommentar
egerstud Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Sant nok må du kjøpe oppladbare batterier og, større minnekort til S7000. MEN jeg kan love deg at de extra 3 mp du får, fort kan være verdt litt extra bry/kontantutlegg. Ring og prat med billigste leverandør, så sender de sikkert så du kan hente ut før lørdag. Uansett lykke til med valg! Lenke til kommentar
mysti Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 hehe "de morsome tingene de gjør" lol. har du dressert ørret? ^^ Lenke til kommentar
akvariefoto Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Takk for svar. Skal se om ikke jeg kan spare noen penger på å kjøpe det i Singapore. Har dere noen erfaringer med produkter derfra? Jeg sjekket priser og de ser ut til å ligge veldig langt under norske. Jeg sjekket også priser på fotsjappa på Gardermoen, og at denne kan selge kameraer er jo helt utrolig. Tusenvis av kroner over Norske websjapper kan da umulig være nødvendig når man slipper skatter og avgifter på dem? P Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg tviler på at du får behov for så mye zoom som S1 IS har, hvis du bare skal ta bilder av akvariefisk. Da er lysstyrken viktigere. Jeg tror du kanskje bør ta en titt på Olympus C5060.. Fargegjengivelsen kan korrigeres med filter spesialtilpasset for formålet. Jeg vet det finnes ulike filter for undervannsfoto, og da finnes det nok også noe som passer i akvariet.. Lenke til kommentar
akvariefoto Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 (endret) hmmm, En annen akvarist jeg kjenner gikk for et(dengang) 5050. Han er jo svært fornøyd. Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg kan kjøpe kameraet i Kuala Lumpur mandag i neste uke(litt heldig der ), de har enda hyggeligere priser enn Singapore. Synes du at 5060 er et bedre valg til formålet(!)enn Fuji 7000? Budsjettet er fremdeles det samme nemlig... Ja, jeg skal først og fremst bruke kameraet til fiskebilder, men det er jo hyggelig om jeg kan bruke det på fangstturer, akvarietreff og fester også Første pri er fremdeles gode fiskebilder av akvarier. PC Endret 13. april 2004 av akvariefoto Lenke til kommentar
akvariefoto Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Ser når jeg er innom at det erendel som klikker på disse spørsmålene mine. jeg kan anbefale dere å ta en titt på enkelte av bildene på disse sidene her fotokonkurranse på nettakvariet Endret 13. april 2004 av akvariefoto Lenke til kommentar
egerstud Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hvis det er virkelig BILLIG dit du skal, er det ingen grunn til å kjøpe noen av de tidligere nevnte. F.eks. er Sony F828 et apparat som visstnok gjengir farger og skarphet bra (var innom siden du linket til), og koster det rundt maxprisen din, på stedet ikke nøl. Eller Minolta A2. For ca. 6000- får du som regel prutet godt slike steder.. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg tror C5060 kan være bra egnet. Den kan også egne seg bra for undervannsfoto (om du plutselig skulle få interesse for det) siden den har bra vidvinkel. Prøvde å ta et bilde av en akvariefisk, med C730 m/ekstern slaveblitz av enkleste sort, og makromodus (supermakro fungerer dessverre ikke med blitz). Bildet ser du her. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 I Kuala Lumpur får du sikkert et Canon 300D for 6000. Med et digitalt speilrefleks kamera så har du jo muligheten for litt mer avansert fotografering etterhvert. Du kan også sette alt på auto og knipse i vei hvis du vil. Lenke til kommentar
akvariefoto Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Jeg har akkurat lært at jeg blir nødt til å prute selv i butikker der nede. Da blir det neppe så billig likevel, for jeg hater alt ved pruting.. Takk for hjelpen. jeg håper jeg får det til PC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå