netdude Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Hei! Jeg har en pioneer DVR-107 dvd-brenner som jeg plages å rippe dvd'er med. Bruker dvd-shrink og får tonnevis med bit-feil når jeg prøver å spille av vob-filene. Har ikke andre dvd-lesere jeg kan teste med. Noen andre som har vært borti dette? Forslag til løsning? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Du vet at vi ikke kan svare på dette, så sant du ikke eier DVD platene du skal rippe....? Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Dinside.no har en artikkel on ett program som heter AnyDVD. Ta en titt på det og se om det kan løse problemet ditt. Og til jallakim: Hvis ikke du er moderator foreslår jeg at du slutter å leke fjortis politi, det er faktisk mer irriterende enn dårlige headinger, store bokstaver, skrivefeil osv... Lenke til kommentar
netdude Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Jeg eier dvd'en som skal rippes, ja. Og søstra mi har enda ikke copyrighta DV-opptaket av bryllupet henens. Så jeg ser ikke problemet med å svare på spørsmålet mitt. Men jeg har løst problemet. Det viste seg at harddisken jeg rippet til ikke spilte helt på lag. Prøvde å legge det på en annen disk, og da fungerte alt. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Bra du fikk løst problemet! Og til deg "jallakim": Enig med EinarB, det blir bare litt dumt når noen kommer med slikt oppgulp som du kom med. Det finnes sikkert et forum på nettet for sånne som deg. Der du kan kverulere så mye du vil, i selskap med likesinnede. Bortsett fra det, så har Norge en ganske liberal copyrightlov, der man kan kopiere til eget bruk selv om man ikke eier originalen. Det er kommersiell utnyttelse, og det å legge på nett (gjøre tilgjengelig for fremmede) som er straffbart. EDIT: Det er derfor vi betaler TONO-avgift på tomme kassetter, CD'er og DVD'er. Så kopièr med god samvittighet! Endret 10. april 2004 av ozone Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Enig med EinarB, det blir bare litt dumt når noen kommer med slikt oppgulp som du kom med. Det finnes sikkert et forum på nettet for sånne som deg. Der du kan kverulere så mye du vil, i selskap med likesinnede. Bortsett fra det, så har Norge en ganske liberal copyrightlov, der man kan kopiere til eget bruk selv om man ikke eier originalen. Det er kommersiell utnyttelse, og det å legge på nett (gjøre tilgjengelig for fremmede) som er straffbart. EDIT: Det er derfor vi betaler TONO-avgift på tomme kassetter, CD'er og DVD'er. Så kopièr med god samvittighet! Det var ikke ment som kverulasjon, var mer en informativ post slik at han og/eller andre faktisk ikke begikk seg ut på "piratvirksomhets"-området - noe som strider med reglene her på forumet. Dersom det virket støtende på/mot deg, må jeg virkelig beklage - var overhodet ikke ment slik. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Voksen gjort å legge seg flat og beklage. Håper det er andre også som leser dette, det må etterhvert bli slutt med å leke politi her, vi har moderator til det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå