Bartao Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Som topic sier lurer jeg på hvor lenge en Nokia 6600 skal lades?(jeg har ikke manualer) Og folkene på elkjøp sier 6-12 timer uannsett de.. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Elkjøp har vel neppe peiling. På alle avdelinger har de stort sett bare utplasserte "wannabes". Lithium-batterier (som alle nye mobiltelefoner bruker, inkl. 6610) er vanskelige å skade ved lading, ettersom de inneholder avansert elektronikk som skal beskytte mot feilaktig lading. Man trenger heller ikke bekymre seg for minne-effekten siden denne batteritypen ikke påvirkes av dette problemet. Altså; lad så lite du vil, så mye du vil, så ofte du vil, så sjelden du vil - den nye typen batterier "bryr" seg ikke. Det kan faktisk være lurt å lade ofte. Den gamle typen batterier som burde lades helt opp og helt ut tok slutt sammen med modeller som Nokia 6310. Men ved en slik førstegangs-lading ville jeg ladet telefonen til "lade-iconet" i displayet på telefonen sluttet å "blinke/være animert". Endret 10. april 2004 av voluz Lenke til kommentar
scoom Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Veit ikkje kor lenge den bør lade, meg eg pleier å lade min til eg ser at displayet viser at det er fult. Laderen min lager en merkelig lyd etter at batteriet er fult, når den lader er den lyden borte vekk Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 I 2,5 til 3 timer skal et batteri lades, men det spørs jo selfølgeli om batteriet er utladet eller ikke. Lenke til kommentar
Bartao Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Takker for svar, har hatt den en stund og har egentlig ikke tenkt noe over det. Lader den bare om natten..(men det voluz sier er jo kjempe fint) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå