Gå til innhold

bytte hardisk i bærbar

Anbefalte innlegg

hei alle sammen

Sitter med en i 8600 på fanget. Vurdere å sette inn en raskere og større hardisk.

mitt spørsmal: Er det stor ytelsesforskjell mellom de tre hastighetsvariantene, og hva vil jeg oppnå med dette. Både fordeler og ulemper. Varme støy etc.

på forhånd takk.

Mine spec: pentium -m 1,4, geforce 5650 go 128 mb, 30 gb 4200 rpm, 512 ram. osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er rimelig stor ytelses forskjell fra 4200rpm til 5400rpm hvertfall, fra 5400 til 7200 er det visstnok ikke like stor forskjell har jeg hørt..

men sitter selv på en 40gb 4200rpm og sikler etter en 60gb med 7200rpm 8mb cache.. :)

ser vel ikke så mye ulemper med å bytte, pitte litt mer støy må jo isåfall være det eneste..

Lenke til kommentar
det er rimelig stor ytelses forskjell fra 4200rpm til 5400rpm hvertfall, fra 5400 til 7200 er det visstnok ikke like stor forskjell har jeg hørt..

men sitter selv på en 40gb 4200rpm og sikler etter en 60gb med 7200rpm 8mb cache.. :)

ser vel ikke så mye ulemper med å bytte, pitte litt mer støy må jo isåfall være det eneste..

hvor mye raskere er det snakk om. Er det bare på papiret eller er det slik at man vil merke vesentlig forskjell når man eksempelvis starter opp Windovs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er sant som du sier.

Det med støy (og varme) er litt overvurdert tror jeg. Merker i alle fall ikke forskjell på min 7200 rpm og kameraten min sin 4200 rpm.

Lenke til kommentar
Du har lest harddisk-testene her på barbara? Der har de også sammenlignet mellom 5400 og 7200...

takk, vannjenta

Jeg har nå lest igjennom testene til barbara.no ang. hardisker. Interresant lesing.

Jeg tror jeg går for en Hitachi Travelstar 7K60, databutikken.com hadde en hyggelig pris på denne nå.

takk for all hjelp :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...