Gekki Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Hei. Har aldri vært på noe stort LAN før, det største var vel ca. 50 deltagere. Så jeg lurte på hvordan de gjør det med IP, DNS, gateway o.l. IP mottar vi vel automatisk, men hva med resten? Har alltid lurt på det, kjekt å vite, skal snart på intergalatic:) mvh, Gekki Lenke til kommentar
BBC Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 DHCP - Dynamic Host Configuration Protocol _________________ SI-korrekt sig: MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7 [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-01 00:09 ] Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 hei, skal du på lan er det bare å sette at du skal motta IP adresse, så skal alt være i boks. Du trenger eventuellt en omstart, så er du rett på nett med èn gang. Du får tildelt allt av ip,dns,gateway osv fra en DHCP server som dem setter opp hos seg. Så du får en dynamisk IP adresse. Er dere litt uheldig så har dere kort leasing tid på IP adressa, så du får ny hver gang du rebooter maskina di. Har du lang leasing tid kan du ha den samme adressa gjennom hele LAN'et. Noe som er veldig greit :smile: lykke til! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Etter at jeg fikk Windows XP så er jeg allerede på nett uten å gjøre enn dritt - selv om jeg har fast IP. I verstefall må jeg gå gjennom Network Setup Wizard. (ingen restart). I alle andre OS (hos meg inkluderer dette 2K), er det restart, installere protokoll, skifting av IP og masse stress før det funker. (flere restarter) Lenke til kommentar
Gekki Skrevet 1. april 2002 Forfatter Del Skrevet 1. april 2002 Takker for den informasjonen!! Gleder meg til neste LAN:) Regnet med at det var noe DHCP greier, men var ikke sikker:) mvh, Gekki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå