Gå til innhold

Headset med mic. max 300 spenn

Anbefalte innlegg

Var det ingen som hadde dette settet som kunne ta seg tid til å si litt om klokkene? Micen er forøvrig kjempegod på det settet jeg har, men det er pure hell for ørene.

klokkene på 410 er vridd. Slik at dei er behagelige bare en vei. Ellers så er det kongelyd for under 300 kroner. Og til 195 kroner hjå PSdata er vel valget enkelt.

Vridd? Behagelige en vei? Hva mener du egentlig nå? Greit at settet bare er behagelig hvis det brukes med høyre og venstre klokke på riktige øre, og at det ikke er så nice hvis man snur settet. Men den modellen jeg har, som er den første revisjonen av settet - er ca 2 år gammelt - er helt grusomt å ha på. Klokkene omslutter ikke ørene, de presser på ytterkanten av øret så det kjennes ut som man har ørebetennelse etter et par timer. Det er helt grusomt.

Derfor lurer jeg på om jeg skal slenge ut penger på enda et sett, for at det skal vise seg at dette egentlig ikke har noe annet enn en mic som ser bedre ut (var ikke sånn rund skumball på mitt, bare en "sokk"). Er ikke kult å gi opp gaming-sessionene sine fordi man har vondt i ørene.

Det er ikke min skyld at du har så enormt mye støøre ører enn andre folk. Hvis du bruker headsettet feil vei, er det en selvfølge. Prøv å snu headsettet du. Og en ting til, du må "gå de inn"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var det ingen som hadde dette settet som kunne ta seg tid til å si litt om klokkene? Micen er forøvrig kjempegod på det settet jeg har, men det er pure hell for ørene.

klokkene på 410 er vridd. Slik at dei er behagelige bare en vei. Ellers så er det kongelyd for under 300 kroner. Og til 195 kroner hjå PSdata er vel valget enkelt.

Vridd? Behagelige en vei? Hva mener du egentlig nå? Greit at settet bare er behagelig hvis det brukes med høyre og venstre klokke på riktige øre, og at det ikke er så nice hvis man snur settet. Men den modellen jeg har, som er den første revisjonen av settet - er ca 2 år gammelt - er helt grusomt å ha på. Klokkene omslutter ikke ørene, de presser på ytterkanten av øret så det kjennes ut som man har ørebetennelse etter et par timer. Det er helt grusomt.

Derfor lurer jeg på om jeg skal slenge ut penger på enda et sett, for at det skal vise seg at dette egentlig ikke har noe annet enn en mic som ser bedre ut (var ikke sånn rund skumball på mitt, bare en "sokk"). Er ikke kult å gi opp gaming-sessionene sine fordi man har vondt i ørene.

Det er ikke min skyld at du har så enormt mye støøre ører enn andre folk. Hvis du bruker headsettet feil vei, er det en selvfølge. Prøv å snu headsettet du. Og en ting til, du må "gå de inn"...

LOL!

Du, ta det med ro - headsettet brukes riktig vei og jeg har ikke ører som er unormalt store eller små. Og at det er din feil? What you on about?

Jeg skulle likt å se noen som har den gamle revisjonen av settet i tillegg til den nye. Men det er kanskje ingen som turte å kjøpe noe mer av Trust etter timer med øresmerter?

Lenke til kommentar

Har skaffet med trust headsettet nå.. først var de ubehagelig å ha på- helt til jeg snudde de riktig vei. :p da var de gode :thumbs:

Heheh.. fy faan kor dritt det er å høre seg selv prate :p

tok opp noe.. men det ble litt lavt :roll: men uff.. hater å høre meg selv prate

:p

Lenke til kommentar

hehehehehehehe... :p:p

vellvell gjort er gjort det var så mange som anbefalte denne å bare deg som anbefalt koss.... har ikke peiling på merker osv.. så det ble bare disse at en fornuftig grunn.. når jeg tar av de etter 30 min - 1time så har jeg ganskje vondt i ørene i 10 sek... :p

Lenke til kommentar

Hae en venn som har trust. Han spiller en del cs. Han konverterte til koss etter at han hadde prøvd headsettet mitt en gang :) Man blir ligsom så svett og ekkel med trust "paddingen" syntes både jeg og han. Koss har en slags skumgummi til padding. (og mye bedre lyd) Men de kostet jo litt mere da. Men som du sier.... Gjort er gjort.

En ting til. Koss har ikke volumkontroll da. Kan jo være en ulempe.. Men jeg syntes lyd og "velbehag" teller mere ;)

Du blir vel mere vant til de etter hvert.

Angående brillene. Jeg pleier å legge de over paddingen til headsettet isteden for innenfor. Men jeg har litt rare briller. De er nesten rett uu bak slik mange solbriller har. Vet ikke om det går så bra hos deg. Prøv deg frem. :thumbup:

Lenke til kommentar

personelig synes jeg lydkvalitet. mic kvalitet å tilbehør som som bass vibration osv er verdt prisen.. det eneste som plager meg er som sagt at de blir litt ubehagelige eter hvert.. men som du sa, sikkert en vanesak..

takk for det tipset med brillene.. funket mye bedre.. fikk ikke så vondt i ørene :thumbs:

Lenke til kommentar

Koss R55/b er et genialt headset, med glassklar mic, god lyd, bra bass, fin pris og det sitter perfekt på hodet. Jeg elsket det i den måneden det varte, før det sprakk ved det ene øret, og ble helt ødelagt bare jeg satte det fra meg. Flere jeg kjenner har hatt dette problemet, og jeg vet om tre stykker, inkludert meg selv, som måtte kjøpe nytt headset på TG bare pga. av dette.

Lenke til kommentar
...så da kjøpte jeg et Koss R/55B som fungerer helt knall og er en del bedre også synes jeg. Koss headsette kjøpte jeg på microplex til rundt 400 kr hvis jeg ikke husker feil...

Hvilket headsett på Microplex kan sammenlignes med det du har da? jeg finner ikke R/55B...

mvh

Tommy

Lenke til kommentar
Og en ting til, du må "gå de inn"...

Hmm hvordan skal du "gå" de inn ?

det er et materiale som "trekker" seg tilbake igjen til "default" eller hva jeg skal si.. men har det samme problemet som en sa her en plass. at eund øre på kantene rundt, føles det ut som du har ørebetennelse. :p så jeg håper virkelig at det går an a "gå" de inn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...