KaffeKarsK Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Heisann. Jeg har et problem med min laptopskjerm. Skjermen er av typen 15" TFT og sitter på en laptop av sypen Elitegroup Green 732. Problemet går ut på at jeg har bittesmå lyse prikker på høyresiden av skjermen min. Det rare med dette er at disse prikkene reduseres sterkt når skjermen viser andre farger. F.eks. I noen bakgrunner på deskopet ser man ikke prikkene i det hele tatt, men i andre er det godt synlige. I noen farger klarer man ikke se dem, og i andre går de deg på nervene. Prikkene forkommer også i spill. Prikkene er utbredt på ca. 2cm i bredden på høyre delen av skjermen, og er fra øverste til nederste punkt på skjermen. Laptopen er bare et par uker gammel så jeg er helt fortvilt . Jeg håper det er noen der som kan gi meg svar på hva dette er. Mvh. Andrè Eilertsen Endret 10. april 2004 av KaffeKarsK Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) det er døde piksler, hvis laptoppen ikke er mer enn 1 uke gammel, og du bestillte den som privat person over telefon/internet, ville jeg ha benytta angreretten for å få hevet kjøpet. Døde piksler er piksler i LCD skjermen som ikke fungerer for en eller annen grunn. du kan prøve å massere lett på område rundt prikken, hvis det er ett tilfelle av dårlig kontakt, kan dette fikse problemet. (gjøres på eget ansvar...det var en tråd om det her ett sted...) Problemet med døde piksler er at leverandører/produsenter oppererer med forskjellige standarder om hva som er regnet som en mangel 5 piksler over hele skjermen, eller 3 i tett samling tror jeg er en standard, men dette er noe du bør ta opp med leverandør uansett. Døde piksler er grunnen til at man ikke kjøper LCD over nettet uten å være sikker på at man kan benytte seg av returrett.. (man sjekker selvsagt LCD produktet ASAP etter man har mottatt det...) Endret 10. april 2004 av MrLee Lenke til kommentar
KaffeKarsK Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Jeg tviler på at det er døde piksler. I såfall er dette det mest ekstreme tilfelle jeg har sett. Prikkene er utrolig små og de rører på seg hele tiden. Det er utrolig mange av de også. Og på enkelte skrivebordsbakgrunner er de så vidt synlige. Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Høres fortsatt ut som en reklamasjonssak spør du meg Minner mistenkelig om feil på skjermkabelen Endret 10. april 2004 av enden Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Jeg tviler på at det er døde piksler.I såfall er dette det mest ekstreme tilfelle jeg har sett. Prikkene er utrolig små og de rører på seg hele tiden. Det er utrolig mange av de også. Og på enkelte skrivebordsbakgrunner er de så vidt synlige. Det er nok ikke døde piksler. Heller mer mot kabelfeil eller kontaktfeil. Men, uansett. Ring leverandør før du gjør noe du angrer. (Som f.eks. å gjøre vondt verre ved å skulle "reparere" selv.) -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå