Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo 740 Gle 1985 Mod


Anbefalte innlegg

Ja, denne gangen gjelder det min Fars Volvo 740 Gle 1985 Mod.

 

Motor B230E, kjørt ca 300 000 km.

 

Det som skjer er at under kjøring så dør den bare vekk, først med litt "nykking" så bom stopp :wow:

 

Dette er skiftet .

 

Filter, olje, oljefilter,plugger, alle o-ringene på dysene, tennkabler, rotor, fordelerlokk, pumperele og styrestrykkskontrolleren.

 

Men, ble det bedre, nope.........

 

 

Så nå står det stilt :scared:

 

Alle tips og råd tas imot med Stor Takk.

 

 

MvH

 

WB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk så langt.

 

Nei, det er ifra den er kald til varm, eller ca 5 til 10 minutter.

 

Men det er litt merkelig, for det er ikke alltid, men 99% av tiden.

 

Bensinfilteret har gått ca 15000 km.

 

Lurte også litt på om det lå i kontakten på ZF `en, for bilen ville ikke starte i annet en P, så etter en omgang med crc5-56 så startet den også i N.

 

Blir ikke smart av dette....

 

Takker som sagt atter engang og håper på flere utspill ?

 

 

MvH

 

WB

Lenke til kommentar

Har hørt om samme problemet på to Volvoer.. På de to var det et slags bensinsparing-system som skulle spare litt på bensinen når bilen var i ro som hadde klikket. Dette var riktig nok på forgassermotorer, men du har vel innsprøytning?

Løsningen skulle være å kutte en ledning i nærheten av innsuget. Mer kan jeg desverre ikke spesifisere.

Dette høres kanskje ut som en sjabby løsning, men det var visst nok gjort av et Volvo verksted :)

 

Håper dette kan hjelpe deg noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...