Gå til innhold

KT6 Delta + Geforce4 + SATA= Konflikt

flaZh

Anbefalte innlegg

Heisann..

Etter at jeg installerte den nye SATA disken min har det oppstått problemer i WinXP. Får ikke installert skjermdriverene eller VIA4in1 på en måte. Alt installerer, men det nekter å funke. Når jeg går inn på Desktop Properties på Settings så står det bare "(Default Monitor) on" - Ikke hvilket kort. Går så inn på Advanced knappen, Adapter er blank og Properties da viser meg en rar sak som ikke er i Device Manager: VgaSave.

Denne device'n sier: "This device is working properly.". Går videre på Resources, hvor dette har dukket opp i conflicts:

Input/Output Range 03B0 - 03BB used by:

VIA CPU to AGP2.0/AGP3.0 Controller

Input/Output Range 03C0 - 03DF used by:

Memory Range 000A0000 - 000BFFFF used by:

Og når jeg da prøver å disable VIA CPU to AGP2.0/AGP3.0 Controller, er det ingen konflikter der. Men så vil ikke driverene inn heller. Når konfliktene er der så ligger det en Video Controller som et spørsmålstegn(med et lite utropstegn) i Device Manager. Denne har heller ingen konflikter, og den sier: "The drivers for this device are not installed. (Code 28)". Men den lar seg jo ikke installere! Men denne device'n ligger ikke i lista dersom VIA CPU to AGP2.0/AGP3.0 Controller er disabled. Men VgaSave skulle jo ha vært Nvidias properties?

Hva er dette for noe tull?

Harde fakta:

KT6 Delta

AMD 2200+

Geforce4 Ti4800

S-ATA 200gb Western Digital

SB Live!

Trenger å få fixet dette raskt, skjermkortet skal benyttes til spill og 3d.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...