Gå til innhold

Overklokking av AMD XP 2100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som kan si fordi det varierer fra CPU til CPU. Men 2400+ - 2500+ tror jeg kanskje kan være mulig. Kommer an på om du låser opp eller ikke.

Men skal du kjøpe CPU så kjøp heller XP2000+ enn XP2100+. Dette fordi jeg mener jeg las en plass at XP2100+ bare er en overklokket XP2000+.

Jeg er ikke 100% sikker på om jeg las det i et forum (usikker kilde) eller en nettavis (forhåpentlivis sikker kilde).

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-31 23:57, Spaz skrev:

Det er feil å si at en AthlonXP 2100+ er en overclocket 2000+.

Da kan man si at 2000+ er en overclocket 1900+ og at en 1900+ er en overclocket 1800+ osv.

Hva er da forskjellen? Hva skiller min xp1600 fra en xp1700?? Er det ikke bare høyere multiplier som skiller dem?

Lenke til kommentar

Jeg tror det Nostradamus prøver å forklare er at noen serier blir rimelig like.

Det som kan skje hvis en f.eks av markedsmessige årsaker selges en bråte XP2000 og lagrene går tomme er at noe av XP2100 serien merkes som XP2000 for å dekke markedet. En får da serier av XP2000 som sviver like lett på XP2100.

Mange har grunnet dette tilegnet seg å si at det å kjøpe det aller siste ikke nødvendigvis er det lureste. Dette grunnet at en del av disse allerede er på markedet bare merket annerledes.

Dette er ågså en bakenforliggende årsak til at flere kun handler den aller første prosessoren når en ny serie kommer på markedet.

Det har vist seg at leverandørene da "sikrer" seg slik at den gitte hastighet er garantert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...