Gå til innhold

Innkjøp av Radeon 9800pro

Anbefalte innlegg

Tenkte å gå til innkjøp av ett radeon 9800pro men fra hvilken produsent skal jeg velge?

står mellom:

PowerColor Radeon 9800 PRO 128 MB 1997,-

Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB 2010,-

Connect3D Radeon 9800 PRO 2102,-

Hightech Excalibur Radeon 9800 PRO 128MB 2137,-

Fic Radeon 9800 Pro 2295,-

tviler litt på powercolor siden jeg har fått inntrykk av at å kjøpe kort fra dem er som å spille russisk rullet (basert på poster på hw.no ;) )

er det noe ytelsesforskjell på disse kortene eller er de nærmest identiske (alle har samme innstillingene i forhold til 9800pro kravet...)

ser viftene på bildene ser forskjellige ut, hvilke av de viftene er best å gå for?

støynivå er ganske relevant for meg siden pc'en står på døgnet rundt på stua. vil helst ikke overstige 20db, nødigst 25db...

noen som kan veilede meg i det havet av alternativene jeg har ?

har leita litt på både google og forumet men ikke kommet fram til noe konklusjon.

heler no mest mot sapphire... men hightech virker veldig relevant. spesielt den utgaven med OTES løsning... :blush::whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om det bare er 13,- mellom Sapphire og Powercolor så kjøper du Sapphire.

Hvorfor det? Powercolor er like bra vettu ;)

Tror nå de fleste ser på Sapphire som litt bedre kort men det skal vi ikke diskutere.

Når det er 17,- kr forskjell på Sapphire og Powercolor så ville nå jeg værtfall tatt Sapphire.

Lenke til kommentar

sapphire og PC har akkurat samme kortet, nemlig referanse utgaven

jeg har sapphire (liker navnet :D) og en kompis har PC, jeg klarte ikke å se noen forskjell...

jeg vet hercules hadde en annen vifte på 9800 pro, og at asus har det på sitt xt, men utenom det er det stort sett samme kortet hele veien uansett leverandør tror jeg

og hightech sitt iceq da, som har vga silencer (som jeg kjøpte på TG i går :thumbup:)

Lenke til kommentar

Saphire og powercolor sine kort et omtrent helt identiske, de yter omtrent like bra, og det er ingen stor forskjell på de to kortene, de produseres tilogmed på samme fabrikk trur jeg :)

Jeg hadde ikke hatt noen betenklig heter ved og velge powercolor spessielt ikke etter at de har byttet ut viften på sitt kort..

Lenke til kommentar

Viften er årsaken til at også jeg har fått et dårlig intrykk av Powercolor. kan noen poste bilder av den "dårlige" vifta og den nye,? har kun sett den med en type vifte (den som alle butikkene selger ) er dette den nye? (den ligner jo ganske mye på sapphire sin vifte.

dessuten så er det vel slik at 9800pro kort fra sapphire kun leveres med "light" bundle, i motsetning til powercolors 2 spill (er dette endret til kun -tomb raider- ???

Lenke til kommentar
sapphire og PC har akkurat samme kortet, nemlig referanse utgaven

jeg har sapphire (liker navnet :D) og en kompis har PC, jeg klarte ikke å se noen forskjell...

jeg vet hercules hadde en annen vifte på 9800 pro, og at asus har det på sitt xt, men utenom det er det stort sett samme kortet hele veien uansett leverandør tror jeg

og hightech sitt iceq da, som har vga silencer (som jeg kjøpte på TG i går :thumbup:)

jeg har lyst på hightech sitt iceq...

noen som vet om en eller annen webshopper som har det. finner det ikke i prisguiden...

Lenke til kommentar
PoweColor klokker visst best...

tenkte på å kjøpe ett powercolor 9800se @ 9800pro men kom fram til at det var ikke verdt det i forhold til prisforskjell ved kjøp av bedre kjøler osv til 9800se...

når jeg har kjøpt meg ett 9800pro kort skal jeg si meg fornøyd med det. altså det skal ikke klokkes noe som helst... på en gooood stund :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...