Gå til innhold

Sliter med formatering

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg prøver å formatere en gammel pc ved hjelp av en Windows XP cd. Jeg får lastet inn alle filer, men når jeg skal videre til formateringen, blir skjermen svart og pc'n vil ikke videre.

Harddisken står som slave, cd-rom'en jeg booter fra som secondary master og den andre cd-rom'en som secondary slave.

Jeg vet at "Annet om hardware" er en følsom kategori hvor mye blir stengt, men jeg dristet meg til å poste her allikevel. Setter pris på om denne ikke stenges.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stusset og over at det ikke ble nevnt noen primary master, men det skal ikke ha noe å si hvilken kanal disken står med mindre den er på en ikke bootbar kontroller (endel PCI kort med IDE kontrollere kan ikke bootes, men alle kontrollere på HK skal være greie)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har du en eller to HD? Hvis du har en HD (den som står i slave) skal den stå i primary master

Da forsøker jeg å sette den som master.

Lenke til kommentar

Harddisken kan også settes som "Cable Select".

Bare pass på når du går inn i Boot Menu'en i biosen, husk å sette CDROM'en du bruker som oppstarts- installasjonsmedium som 1st Boot Device og harddisken som 2nd Boot Device under Boot Device Priority i Biosen.

Da burde alt gå som hånd i hanske.

Hvordan gikk det etter du satte harddisken som "master" foresten?

Ice T.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...