Pumpkin- Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Jeg er ny på forumet her. Så jeg vet ikke om dette ble posta riktig! Når jeg starter pc`n så kommer det opp en tekst, (Første bilde som kommer på skjermen etter jeg starter pc`n) der står det : "CPU is unworkable or has been changed. Please rechek - CPU SOFT MENU. Hvor kan jeg "sjekke" dette, eller hva er det? Har ikke peiling jeg.. :S Og jeg får 1000 vis av popups ! Det går ikke og formatere, og cs lagger. Fps dropper fra 100 til 20. dsound.dll fila finnes ikke lengere. Og pc`n er SINSYKT treg ! Hva skal jeg gjøre ? Nettopp kommet fra påske fjelle, også finner jeg pc`n totalt ubrukelig !!! ##topic endret av moderator. Som det er foreslått her så bør du lese retningslinjene når du lager kontoen den - det står mye nyttig der enden## Endret 9. april 2004 av enden Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Du bør forandre topic ganske raskt, og så lese retningslinjene... Endret 9. april 2004 av ComputerBoy Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 først av alt, om du ikke klarer å boote, så er jo de andre problemene ikke noe å bry seg om. Derfor, fiks det viktigste først. Den feilmeldingen du får betyr at enten det er noe galt med CPU'en, eller at du har byttet CPU, men har behold de gamle CPU-instillingene. Du kan finne softCPU menyenved å gå inn i BIOS når du starter maskinen helt i begynnelsen. Du kommer som regel inn i BIOS ved å trykke "delete" eller "F1" eller noe i den dur. Det står som regel et sted på skjermen. Før vi går videre er det litt viktig at du beskriver problemet først. Oppsto problemet av seg selv en dag, uten at du gjorde noe spesielt? Eller har du installert ny hardware, flyttet på maskinen osv? Hvis vi antar at CPU ikke er fysisk skadet kan du enten fikse instillingene i softCPU menyen i BIOS, eller bare resette BIOS. Det første krever at du vet hvilke instillinger som er riktige, og det andre krever at du må fysisk flytte litt på en liten del inne på hovedkortet. Venter på svar fra deg før jeg skriver noe mer. -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Du bør forandre topic ganske raskt, og så lese retningslinjene... Med andre ord, det ikke lovlig å skrive MED STORE BOKSTAVER i topic. Du bør regigere dette snarest, eller risikere at moderatorene stenger posten din. Det er forsovidt lurt å bruke 2 minutter på å sjekke reglene på forumet. -Stigma Endret 9. april 2004 av Stigma Lenke til kommentar
kindings Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) CPU soft menu; denne finner du vel i BIOS.. Trykk DEL eller hva nå enn du får beskjed om i oppstarten for å komme inn der, tviler på at du trenger å gjøre så mye.. Sjekk i bruksanvisning til hovedkort/PC dersom du ikke får dette til. Noe annet som slår meg... har du antivirus program? Hvis ikke kan det være en god investering. Samt at du bør prøve å fjerne eventuell spyware/adware som genererer disse pop-upene du snakker om, uten at jeg kan si noe mer om dem før du sier noe mer om hva de sier. Det skal ikke være noe problem å formatere, dersom dette er aktuelt. Har du original CD med windows XP eller windows 2000 putter du denne inn i CD-ROMen, restarter maskinen uten å starte noe installasjon, passer på at du i BIOS velger å boote med CD-ROM, derfra velger å starte maskinen med CD-ROMen. Har du gjort det riktig vil du komme inn i win2000/xp setup, derfra velger du at du vil installere windows på nytt, ikke reparere eller noe slikt. Når du velger partisjon(dvs bokstav du vil installere på), FORMATER windows partisjonen(velg NTFS) før du installerer windows på nytt, dette er viktig, da blir du kvitt alt som ligger på denne partisjonen. Bare husk å lagre/ta vare på filer du er redd for før du begynner å slette, legg dem på disketter/CD-R eller en annen partisjon enn den windows ligger på. Selv om du formaterer, må du sef bli kvitt eventuelle virus, dersom det er det som plager deg. Disse kan ligge i andre steder på maskinen også. edit: var litt sen med postingen ser jeg Endret 9. april 2004 av kindings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå