Nikkor Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Heisann, Kasp skriver. Mistet pc'en i trappen på vei opp til døren... Startet pc'en opp etter at jeg ventet i 10min, etter dette begynte den og pipe. 2 dager før greide jeg og overklokke til 2,4 Ghz med Stock Volt, nå startet den kun på std Fsb, ellers begyner pc'en og pipe. Tempen har også gått opp med 5 grader, Nikkor tok av cpu viften for meg, selv om dette ikke har hjulpet noen ting. Pc Spec's. Abit NF7-S v2. Amd Xp 3000 Ulåst. 360watt's Psu. Idle 50Grader/Load 60. Før Idle 42/Load 58. Har oppdater til nyeste bios. Takker for svar. Endret 9. april 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Heatsinken kan ha fått skade slik at den ikke fjerner varme fra cpu slik den gjorde før . Sjekk "finnene" og undersiden . ...... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Heatsinken kan ha fått skade slik at den ikke fjernervarme fra cpu slik den gjorde før . Sjekk "finnene" og undersiden . ...... De var ikke det:/ Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 I dag morges kjørte jeg den stabilt med fsb på 160, mp på 15 og volten på 1.7... Nå kan jeg ikke gjøre en shit, btw så er CPU temp nå på 52 grader idle med en vulcano 12 på full guffe (48 db).... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Brukte du to minutter på å ta av cpu kjøleren . Sjekke for riper /hakk osv under den . Påføre ny kjølepasta . Remontere. Det må jo være verdensrekord . Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 neinei sjekka istad ... Burde jeg legge på et nytt lag med goop?? altså ta av alt den gamle først... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Jeg gjør iallefall alltid det . Hver gang jeg har av heatsinken er det ny runde med påføring av arctic silver i hh til retningslinjene før den monteres igjen . .... Edit: Kanskje sensoren i sokkelen er ute av stilling . Den skal stikke litt opp slik at den er i kontakt med undersiden av cpu'en . Hvis ikke måler den luft temperaturen i denne luftlomma , og den er sikkert høyere etter hvert . ... Endret 9. april 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Sensoren sitter som den skal. Takk for at du prøver og hjelpe. Endret 9. april 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg har mistet min ned en trapp en gang... alt funket, prøv å trykke agp kortet EKSTRA hardt inni... d funket hos meg Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Nå kan jeg ikke gjøre en shit, btw så er CPU temp nå på 52 grader idle med en vulcano 12 på full guffe (48 db).... Joda flere hoder tenker ofte bedre .. Vil dette utsagnet "ikke gjøre en shit" si at systemet ikke booter til windows . Hvis tempen kan ses må jo systemet fyre opp ?? Ses i bios eller ? Forklar ! ... Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) sorry Mente egentlig at jeg ikke kan klokke, og at jeg ikke kan spille no vietnam eller farcry siden jeg er på LAN i ett rom og at CPU-vifta bråker veldig.... Ok? Btw Syar, tusen takk for at du prøver å hjelpe Endret 9. april 2004 av Kasp Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 er uheldig du. var du som hadde dusør fopr å finne feilen med psu eller noe? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Gode nyheter hittil, fikk låne en kab vifte til av Nikkor her, og nå ligger CPU-tempen på 50 grader load med FarCry server.... Har ikke prøvd å overklokke ennå (tørr ikke) er redd for den skumle HK alarmen Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 ahh, ser at du skriver for en annen Nikkor Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Nikkor sitter ved siden av meg Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Tusen takk for raske svar til en desperat gutt på LAN CPU-tempen på load med en vulcano 12 vifte på minimum er på 49 mens jeg spiller FarCry med alt på very high (og ultra high), ikke no hakking i det heletatt Får bare håpe at ikke den ****** alarmlyden kommer fra HKet og pc'en skrur seg av kommer igjen Igjen, takk for VELDIG raske svar, kan kasnkje komme med tilbake melding med OC..., håper jeg fortsatt kan kjøre 2400mhx stabilt Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Disable den CPU warning temp saken i bios da eller sett den høyere .Max for Barton er jo 85C . Jeg har selv satt 75C , og disablet shutdown . Regner med at det er ambulase lyden du får .. De fem graders forskjellene før/etter kan ha med at 1) termal paste må gå seg inn (avhengig av type brukt) . 2) Kabler inni ligger annerledes og luftstrømmen er annerledes enn før . 3)Som nevnt er kabinett viftene okay . .... Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 mhm, takk, denne ambulanse-lyden kommer også hvis jeg klokker for høyt noen ganger, samme sak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå