Shimano Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Jeg bruker mest Verdana, Helvetica eller Arial. Liker enkle, lettleste fonter. Verdana er forøvrig en font som er laget spesielt for skjermbruk (derfor den er så lettlest) i motsetning til de fleste andre som er tilpasninger av fonter opprinnelig brukt på trykk. Verdana ser derfor ofte mye bedre ut enn andre fonter på skjerm når det er snakk om veldig liten fontstørrelse. Endret 9. april 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Er copperplate standardfont? Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Enig med deg i at antikvaskrifter er vanskelige å lese når de blir små. Men ellers så er jo disse fontene laget slik fordi de gjør lesingen lettere. Det kommer av at seriffene leder øyet langs linjene som karaktriserer bokstaven. På papir. Dette gjelder trykk, ikke skjerm Notarget: Shruti er ikke en standardfont, og er derfor ikke å anbefale Ok. Stemmer vel det. Men jeg sa ikke at det gjaldt for skjerm heller da Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Er copperplate standardfont? vet ikke, men den har vært trofast installert på alle pc'r jeg har kjøpt... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 /me har aldri sett Copperplate Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Men jeg sa ikke at det gjaldt for skjerm heller da Tråden handler om fonter på web... Anyhoo, enda en regel: bruk standardfonter Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Er copperplate standardfont? vet ikke, men den har vært trofast installert på alle pc'r jeg har kjøpt... Tipper du bare har hatt windows Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 font-family: "Trebuchet MS"; (skal stå mellom " og " fordi det er mellomrom i navnet) Funker like fint uten Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 arve87: i ALLE browsere, og under ALLE OS'er? Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 arve87: i ALLE browsere, og under ALLE OS'er? DING Flott å se at andre er våkne enn meg Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Så man MÅ ha "" på hvilke fonter? Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Hvis det er mellomrom. Det er "akurat" som å søke på et uttrykk i google - det lønner seg å slenge på fnutter når man har mellomrom, men vil søke på eksakt uttrykk Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 font-family: "Trebuchet MS"; (skal stå mellom " og " fordi det er mellomrom i navnet) Funker like fint uten *skuffet over arve* Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 font-family: "Trebuchet MS"; (skal stå mellom " og " fordi det er mellomrom i navnet) Funker like fint uten det funker med <center> og... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Anyhoo, jeg merker at det er mer anstrengende å lese antikvaskrifter (eller serif-fonter om du vil..) enn sans-serif-fonter, marker det GODT. Gjelder det MS Sans Serif også? Syns ikke den er så ulik Verdana, Trebuchet MS og de andre i gjengen... (?) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Anyhoo, jeg merker at det er mer anstrengende å lese antikvaskrifter (eller serif-fonter om du vil..) enn sans-serif-fonter, marker det GODT. Gjelder det MS Sans Serif også? Syns ikke den er så ulik Verdana, Trebuchet MS og de andre i gjengen... (?) Nei det gjelder ikke MS sans-serif og andre sans-serif-fonter Det er gjelder spesiellt times, og spesiellt uten antialising i små størrelser. Lenke til kommentar
HJ-L Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Fin font-familie: .style1 {font-family: Verdana, "Trebuchet MS", Arial, Tahoma} Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå