FalcoN200285 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 hvordan passer Zalman Heatpipe Hardisk Cooler på harddisken er det noe bra kjøling??? jeg har et Chieftec dragon kabinet!!!! men hvordan passer de når jeg skal ha hardisken og Zalman Heatpipe Hardisk Cooler i skuffen? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123494&cks=PRL Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 ER DET NOEN SOM HAR ZALMA HEATPIPE HER????? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Passer? Selfølgelig passer den! Les testen, der står det meste, og ro ned med caps og utropstegn.. Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 jeg lurer på om det er noen her som har Chieftec Dragon kabinett med zalman heatpipe hardisk cooler? sorry for capsen!!!! Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 samme hvilket kabinett man har Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Funker bra den. Har èn på 120GB-en min. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 For å være helt ærlig så tror jeg nok den funker BEST som en støydemper enn en kjøler Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 er det noen som har bilde av kjølern på en brønn og hardisk? jeg har en dårlig følelse på at det ikke passer??? Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 er det noen som har bilde av kjølern på en brønn og hardisk? jeg har en dårlig følelse på at det ikke passer??? har du i det hele tatt lest testen ? Det skal passe... Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Har du en 5 1/4-brønn passer den! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 han tenkte sikkert må om den passet i en vanlig HD plass.. noen som den ikke gjør pga den blir bredere med kjøleren.. Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 men hvordan fester du? eller legger du? hardisken med zalma heatpipen Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Hva med å lese den testen, der står det faktisk hvordan den monteres.. og ja, den passer i en brønn.. i en 5 1/4 brønn ja. ikke i en hardiskbrønn.. det er ikke verre.. det kommer med monterings anvisning også.. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Det er ikke en selvfølge at den passer. Kabinettet er nemlig sklik at man skal skru fast noe hurtigfestegreier på komponentene. Det blir stress å forklare. Jeg legger snart ut bilder. foreløpig en dårlig forklaring_ - harddisk må i 5,25" - chieftech kabinett = 5,25" ++ et par cm/millimeter pga. det som skal festes i komponentene, som videre skal gjøre det enkelt å ta ut/inn - denne hurtigtilkoblingsgreia er designet for komponenter med faste former, men zhalman greia har endefester av gummi, dermed vil ikke presset mot sidene bli særlig bra og tungden fra harddisken og kjøler/støydemper drar altisammen faretruende nedover. - litt for mye risting og harddiskene tar stupet nedover. - løsning = montere harddiskene + kjøler oppned. edit_ altså det går. jeg vil anbefale det om du vil ha roligere harddisker. edit2_ home.no/genesisaix/zhalman/ problem + løsning Endret 11. april 2004 av genesis Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Åja.. På den måten. Men eg trur at heatpipes mister effekten sin når dei blir montert opp-ned..? Lenke til kommentar
klikko Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Åja.. På den måten. Men eg trur at heatpipes mister effekten sin når dei blir montert opp-ned..? hmmm det har du kanskje rett i varmen vil jo stige forbi heatpipesene?` eller? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 har ikke tenkt så mye på dette. det er nok korrekt. for meg betyr det ikke så veldig mye, da jeg kjøpte det først og fremst for støydemmpende. at den ser veldig fin ut, og er rimelig sett i forhold til dette og andre løsninger på markedet (da på til 215kr, 3dfxcool? eller microplex, husker ikke helt), det var de ekstrafaktorene som "dyttet" meg til innkjøpet. anyways. De kjøler en del tross at væsken ikke får fungert som den skal inni. akkurat hvor mye kan jeg komme tilbake med på et annet tidspunkt. jeg gidder ikke å demontere dem, men (tross det ikke blir så korrekt) noen med samme disker som jeg har kan vel lese av sin temp, så leser jeg av min temp. vi kan bruke aida32. altså, om noen her har ønske om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå