Manuel Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg har problemer med å få 3d-grafikk til å virke i WINE: Programmet starter, og det ser tydelig ut som at det blir brukt hardware-aksellerasjon, men alt går utrooolig tregt, Harddiskaktiviteten er på topp og til slutt så avsluttes programmet (uten noen spesiell feilmelding bortsett fra at oppløsningen i X flyr til bunns...). Dette skjer i samtlig prgrammer som benytter seg av 3d - programmer som er bekreftet at skal virke med WINE. OpenGL fungerer (så godt som det kan bli med ATI-driverne...) ellers utmerket. Jeg oppgraderte nylig til ATI driverversjon 3.7.6 (upatchet), men det fungerte ikke noe bedre med 3.7.0. WINE-versjonen er en prekompilert "binary"/tgz i en eller annen 2004-versjon. Distrubsjonen er Slackware 9.1 på linux 2.6.3 (men problemene rundt 2.6.x skulle være fikset av ATI...). btw. så får jeg feilmelding om en eller annen wavemapper... Hvilken lyddriver skal jeg bruke i når jeg bruker ALSA (og arts lydserver...). Jeg har satt den opp som OSS, men jeg tror at OSS-emuleringen i ALSA-driverne fungerer. Er det nødvendig å disable lydserveren for å sikre ekslusive rettigheter på lydenheten? Joda, jeg har også haket av for "triple buffering" for opengl-støtte... Spillene jeg har prøvd er Thief Gold demoen og Warcraft 3:RoC. Sistnevnte er patchet og cracket. Begge spillene tryner på samme måte... 2d-programmer fungerer fett. Er det noen som har erfaringer med ATI og WINE? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Har kjørt Counter-Strike i ATi sine drivere i versjonene 3.2.8, 3.7.0 og 3.7.6. Når jeg oppgraderte fra 3.2.8 til 3.7.0 fikk jeg ikke 3D-aksellerasjon i Counter-Strike, men Linux-spill funket som før (og bedre). Her om dagen oppgraderte jeg til 3.7.6, og da plutselig funket alle spill med 3D-aksellerasjon igjen (i WineX). Nå skal det sies at jeg bruker WineX og ikke Wine, men jeg brukte Wine litt under 3.2.8, og da funket det også fint (bortsett fra at lyden ikke funka og at jeg måtte skifte tastaturoppsett , men 3D funka). I 3.7.0 funka det ikke i Wine. Har ikke testa Wine i 3.7.6 men regner med at det funker slik som WineX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå