Gå til innhold

Div istedenfor tabeller

Anbefalte innlegg

På sida mi (med tabeller) har jeg en stor tabell med 3 rader og 1 kolonne.

I den første raden er header + meny (mini-bilder som er inni en tabell med 8 kolonner, 1 rad).

I den andre raden har jeg en iFrame, der sidene menyen peker til kommer opp. (Muligens bare en midlertidig løsning, siden scrollbar-koder visstnok bare fungerer i IExplore..)

I den tredje raden har jeg copyright, navnet mitt og årstall.

Under hele tabellen er det en footer.

Hvordan sette opp dette med CSS? Farger og tekststil er greit, men oppsett, sånn som jeg får det med tabell, får jeg ikke til på noen vettug måte...

Håper noen tar seg tid til å skrive enda litt mer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel og bra med koder, men uten særlig erfaring lærer man ikke særlig av bare å se kodene. Skulle vært en forklaring der syns jeg, om akkurat hva de forskjellige kodene gjør.

..but then again, it's late Saturday night (23:45... Well, whatever! :roll: )

Endret av NMI on XTC
Lenke til kommentar

Alt dette er vel og bra, jeg får plassert en div 120px fra venstre kant osv, men jeg har enda ikke funnet ut noe om hvordan man midtstiller en div (foruten en "<div align="center"", men det fikk jeg ikke noe svar på om var rett, ettersom alle er så opptatt av å poste en hel del linker)

Også denne menyen, eller "linkelinja" da... Den skal igjen inni denne øverste header-div'en, og jeg lurer på om det egentlig er noe særlig vits i å gjøre dette med div? (Får ikke lagt opp noen side nå, den ene serveren er nede, og den andre funker ikke med ftp nå, og har ingen webbasert opplasting :( )

Så hvis noen hadde tatt seg tid til å skrive noe, for en gangs skyld, så hadde det vært nydelig.

Jøss som jeg maser!

Jaja..

Lenke til kommentar

Har nå fått satt opp de to øverste div'ene, men når jeg skal ha linkelinja inn i div'en, under headeren, ender de opp utafor til slutt (preview i Iexplore).

Det er det ene problemet. Det andre er:

Div'ene får et mellomrom mellom seg, på circa 5 px (iallefall i "Design" i DreamWeaver). Dersom jeg får til å sette de helt inntil hverandre, blir altså border nederst på den øverste og øverst på den nederste div'en også satt ved siden av hverandre, og border kommer til å bli dobbelt så tjukk som den skal være. Hvordan løse dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...