inaktiv000 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Det der så veldig XP ut? Lenke til kommentar
woid Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Det enkleste er å bare dele mappen med navnet "passord$" - da vil den være usynlig for de som ser etter delte mapper på PC-en din. De som du vil gi adgang kan skrive: \\maskinnavn\passord$ Dette er ikke anbefalt hvis du anser det som veldig viktig å hindre folk i å få adgang, siden mappen faktisk er delt fritt, men bare skjult for de som ikke vet at den er der. det går ann å få opp liste over de skulte delte mappene og. hvertfall i linux er det standard at de mappene med $ vises også. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Har tilfeldigvis et lite lan heme, og har passordbeskyttet en mappe. Fin guide, men det der er jo for Win2000, det er jo ikke på noen måte likt i WinXP.. tips? Screenshots'a jeg har tatt, er fra win xp, så... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 hmm.. men hvorfor får ikke jeg frem samme bildene da? Har prøvd både home og pro.. har ingen valg om å endre tillatelser.. eller noe som helst.. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Du må deaktivere enkel fildeling først - kan bare gjøres i Pro I windows utforsker -> verktøy -> mappealternativer -> vis finner du den. Lenke til kommentar
hamstad Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Err det noen måte å gjøre dette (dele ei mappe på hjemmenettverk med passord) uten å måtte opprette en bruker først. I Win98 kunne man gjøre det, man bare gjorde den tilgjengelig på nettverket med passordbeskyttlese. Jeg har et lite hjemmenettverk, hvor leieboeren er koplet til, og jeg vil kunne lese filene på hovedmaskina mi fra laptopen, uten at han får tilgang. Endret 11. april 2004 av hamstad Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Var vel egentlig det jeg også tenkte på i utgangspunktet... var så mye enklere på den måten som Hamstad skriver. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Var vel egentlig det jeg også tenkte på i utgangspunktet... var så mye enklere på den måten som Hamstad skriver. Sant nok, men samtidig kan man sette mye mer detaljerte begrensinger ved winxp. Er da ikke kav med bruker/pass da... Lenke til kommentar
KnOx Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Hvor skal man skrive dette passordet da ? Når jeg har delt denne mappen og folk skal innpå får de beskjed at de ikke har tilgang.. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Det samme skjedde her, så jeg håpet på at noen kunne gi en forklaring på hvordan dette skal fungere, eller evt gir et mirakeltips om hvordan man kan gjøre det på samme simple måte som det var med win98.... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Teorien min gikk i dass - delvis. La oss si at jeg har bruker "jallakim" lokalt, jeg skal koble til en passordbeskyttet mappe på \\server som har gjest/1234 (user/pass). Av en eller annen snål grunn, tar, maskinen du kobler til, og bruker brukernavnet du har på lokalmaskinen - man kan ikke velge. Og enda sykere - xp pro gjør dette, mens xp home popper opp med meldingvsindu der man kan skrive valgfritt user/pass. Dette skjønte jeg stort lite av Endret 11. april 2004 av jallakim Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 mens xp home popper opp med meldingvsindu der man kan skrive valgfritt user/pass. Er dette beskrivelse av når du sitter på Home og skal nå Pro? I såfall så tror jeg det er fordi at "enkel fildeling" er deaktivert i Pro mens den ikke kan deaktiveres i Home. Lenke til kommentar
hamstad Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Siden jeg har bare en maskin jeg ønsker å kople meg opp ifra, kunne det ha funket hvis jeg greide å sette opp laptopen som den maskina. Men når jeg trykker på locations (engelsk XP Pro) så er den eneste maskina som kommer opp hovedmaskina mi ??????? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 jeg finner ingenting som heter enkel fildeling da..? finner den ingen steds Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 jeg finner ingenting som heter enkel fildeling da..? finner den ingen steds Tools=>Folder options=>View=>Scroll helt ned og huk av for "Use simple filesharing". Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) norsk takk:) Jeg får jo ikke opp Lokale Brukere enn gang på datamaskin behandlingen Endret 12. april 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 i windows explorer: verktøy => mappealternativer =>vis Her finner du enkel fildeling. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 nope.. den er ikke der Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 jess.. men kunne ikke finne den i pro heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå