AsconaB Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Nettopp oppgradert til XP. Har et Conexant HSF modem. Måtte laste ned ny driver til dette da det ikke fantes til xp på driver cd'en. Lastet ned fra conexant.com seff. Problemet er at jeg ikke greier skru av lyden !!! Den fortsetter etter at jeg har koblet til. Har forsøkt å skru den av gjennom enhetsbahandling og konfigurasjon under egenskaper på oppkoblinga, men ingen av dem har noen effekt. Eneste som skjer er at når jeg merker av for aktiver høytalern så blir lyden litt lavere faktiskt ! Noen som har en løsning ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Noen som har en løsning ? Det er et driverproblem, dette er et kjent problem på noen sære utgaver av modemet og det er ikke noe annet og gjøre enn og finne den spesielle driveren som hånterer denne typen modem. Den er vanskelig og finne, jeg har den liggende men desverre har jeg den ikke med på påskeferie Du kan også drepe høytaleren på modemet eller kjøpe et nytt. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Argh !!! Tips på hvor jeg kan finne den da ? Ivertfall ikke på conexant.com ! Drepe høytalern blir for risikabelt tror jeg.... Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Har du testa denne? Start:Kontrollpanel:Tlf og modemalt:modemer:Egenskaper for det aktuelle modem:modem: der har du lyden Lenke til kommentar
jocke Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Har du testa denne?Start:Kontrollpanel:Tlf og modemalt:modemer:Egenskaper for det aktuelle modem:modem: der har du lyden Les hva AsconaB skriver da... Har forsøkt å skru den av gjennom enhetsbahandling og konfigurasjon under egenskaper på oppkoblinga, men ingen av dem har noen effekt. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Har du testa denne?Start:Kontrollpanel:Tlf og modemalt:modemer:Egenskaper for det aktuelle modem:modem: der har du lyden Les hva AsconaB skriver da... Har forsøkt å skru den av gjennom enhetsbahandling og konfigurasjon under egenskaper på oppkoblinga, men ingen av dem har noen effekt. Alle veier fører til Rom Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Bruk den som passer deg av disse i modem initialiserings strengen: ATM.. er standard hayes kommando for speaker kontroll. M0 Speaker always off M1 Speaker on until carrier detected M2 Speaker always on M3 Speaker on only while answering ..... Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Hmmm, hvordan får jeg den opp ? Forklar litt nærmere... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Properties på modemet (egenskaper) advanced/avansert tab .Ekstra settinger . Tilføy M0 eller M1 til slutten av strengen som finnes der . Eller erstatt M2 hvis den er spesifisert . .... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Bilder / Screenshots : http://www.grasshoppernet.com/technicalsup...xp/mod_adv.html ... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Bruk den som passer deg av disse i modem initialiserings strengen:ATM.. er standard hayes kommando for speaker kontroll. Ingenting av disse hjelper har han et av de sære modemene, har slitt med disse og ale de normale metodene hjelper ingenting. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 That's right. Stod ingenting der fra før, men hjalp ikke. Skrev kun M0 og prøvde også ATM M0. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Bytt driver til standard 56k modem eller passende kanskje . .. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Ja, men så er det jo å finne det da. Prøvde nå å skrive +ATM=M0 og +M0. Da fikk jeg feil 692 når jeg prøvde å koble til. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Har nå prøvd alle driverne til chip R6793-17 på driverguide.com og ingen av dem fungerte.... Enten starta maskinen på nytt ellers så gikk ikke lyden å skru av. ARGH !!! Flere gode driver sider ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Ja, men så er det jo å finne det da. Prøvde nå å skrive +ATM=M0 og +M0. Da fikk jeg feil 692 når jeg prøvde å koble til. å skrive +ATM=M0 og +M0 i det string feltet er feil . ikke rart det ble oppkoplings problem. Kommandoen er ATM0 exstra settingene legger automatisk inn AT ,så AT skal aldri defineres her. Hvis du skulle hatt f.eks AT%C0 ATM0 ATS0=1 programmert legger du i init strengen følgende %C0M0S0=1 Eller hvis du bara skal ha ATM0 programmert legger du i init strengen følgende M0 Capiche .. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Jupp, prøvde det først uten resultat altså M0, dermed prøvde jeg det jeg skrev ovenfor. Dette er steika irriterende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå