Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Modem lyd

Anbefalte innlegg

Nettopp oppgradert til XP. Har et Conexant HSF modem. Måtte laste ned ny driver til dette da det ikke fantes til xp på driver cd'en. Lastet ned fra conexant.com seff.

Problemet er at jeg ikke greier skru av lyden !!! Den fortsetter etter at jeg har koblet til. Har forsøkt å skru den av gjennom enhetsbahandling og konfigurasjon under egenskaper på oppkoblinga, men ingen av dem har noen effekt. Eneste som skjer er at når jeg merker av for aktiver høytalern så blir lyden litt lavere faktiskt !

Noen som har en løsning ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har en løsning ?

Det er et driverproblem, dette er et kjent problem på noen sære utgaver av modemet og det er ikke noe annet og gjøre enn og finne den spesielle driveren som hånterer denne typen modem.

Den er vanskelig og finne, jeg har den liggende men desverre har jeg den ikke med på påskeferie :)

Du kan også drepe høytaleren på modemet eller kjøpe et nytt.

Lenke til kommentar
Har du testa denne?

Start:Kontrollpanel:Tlf og modemalt:modemer:Egenskaper for det aktuelle modem:modem: der har du lyden

Les hva AsconaB skriver da...

Har forsøkt å skru den av gjennom enhetsbahandling og konfigurasjon under egenskaper på oppkoblinga, men ingen av dem har noen effekt.
Lenke til kommentar
Har du testa denne?

Start:Kontrollpanel:Tlf og modemalt:modemer:Egenskaper for det aktuelle modem:modem: der har du lyden

Les hva AsconaB skriver da...

Har forsøkt å skru den av gjennom enhetsbahandling og konfigurasjon under egenskaper på oppkoblinga, men ingen av dem har noen effekt.

Alle veier fører til Rom :blush:

Lenke til kommentar
Bruk den som passer deg av disse i modem initialiserings strengen:

ATM.. er standard hayes kommando for speaker kontroll.

Ingenting av disse hjelper har han et av de sære modemene, har slitt med disse og ale de normale metodene hjelper ingenting.

Lenke til kommentar
Ja, men så er det jo å finne det da. Prøvde nå å skrive +ATM=M0 og +M0. Da fikk jeg feil 692 når jeg prøvde å koble til.

å skrive +ATM=M0 og +M0 i det string feltet er feil .

ikke rart det ble oppkoplings problem.

Kommandoen er ATM0

exstra settingene legger automatisk inn AT ,så AT skal aldri defineres her.

Hvis du skulle hatt f.eks

AT%C0

ATM0

ATS0=1

programmert legger du i init strengen følgende

%C0M0S0=1

Eller hvis du bara skal ha ATM0 programmert

legger du i init strengen følgende

M0

Capiche ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...