Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ville bare nevne at jeg cracka mitt første spill i dag, Total Annihilation (multi/skirmish no cd), jeg synes det var litt relevant til tråden :)

Prøvde meg først på Diablo men det var ganske vanskelig...

 

Det var det jeg synes var rart med hele hacker/cracker saken, skal du cracke et spill er det en fordel å kunne Assembly, pluss kanskje et oppslagsverk du kan bruke til å slå opp opcodes i.

Men kanskje det ikke heter å cracke et spill? kanskje det heter å hacke et spill...samme det, nå er jeg lei av denne tråden. :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å komme meg inn på hdd'en til en person her på lan'et...

Imens han ikke så laget jeg en ny (usynlig)konto som heter 1337lan å ett passord.

Men jeg får ikke helt til å logge meg inn gjennom min pc... :hmm:

Hvis jeg skriver: \\datamaskin\c$

Kan jeg bare logge inn som gjest... Kan altså ikke endre brukernavnet..

Hvordan kan jeg endre brukernavn'et?..

\\datamaskin\c$ "" /user: ""

Testet det, funket ikke..:/

Lenke til kommentar

Cracke et spill ja .. Høres interesant ut!

 

Hva vil det egentlig si å "cracke" et spill? Hva var det du egentlig gjorde GeirGrusom? Har sett flere "cracks" der man bytter ut orginale exe-fil med en ny, men .. men hvordan kan personen som lagde den vite hva den skulle lage? Finnes det decompiler til c++ ?? (antar at de fleste som er programert i det)

 

Eller lagde du et program ved siden av, som "lurte" spillet til å tro at cd'en sto i?

Lenke til kommentar

Jeg brukte en disassembler som gjør om programmet til maskinkode og Assembly, og byttet ut jne(som er 75h i maskinkode), jump if not equal, med nop(90h) no operation. en jne tar 5 byte på en 32-bits prosessor, siden jne er en en byte instruks som tar 1 parameter (DWORD)

 

Jeg fant ut hvor jeg måtte bytte ut dette ved å finne et sted som pekte til tekst-dataen "Please insert multiplayer disc (disc 1)" og fant ut hvorfra det ble hoppet dit i koden, og dermed fjernet jeg det og vips! no copy protection.

Lenke til kommentar
Imens han ikke så laget jeg en ny (usynlig)konto som heter 1337lan å ett passord.

Brukte u måten jeg nevnte med registeret..!?? eller finnes det en annen måte... :yes:

Jeg hadde jo fysisk kontakt med pc'en...

Så jeg Gikk på Start -> Kontrollpanel -> Administrative Verktøy -> Datamaskinbehandling -> Lokale Brukere og Grupper -> Brukere

Der laget jeg en ny konto på hannes maskin. Kontoen er da selvsagt en administrator på hans pc.

 

Men så var det og komme seg inn på hannes pc gjennom min.

Jeg har gjort dette fra andre pc'er til min.

Start -> Run/kjør -> \\minpc\c$

Å så spretter det fram att jeg skal skrive brukernavn å passord.

Dette vet jeg jo selvsagt selv til min pc da.

Men når jeg prøver dette på den andre pc'en.

Kan jeg ikke selv skrive inn brukernavnet. Da står det:

DATMASKINNAVN/Gjest

som brukernavn.

Og det kan ikke endres..

Hvordan endrer jeg det brukernavnet til 1337lan viss jeg vill bruke det til og logge inn.

 

Og en ting til.

Noen som vet om en plass på nettet det står forklart hvordan man kan bruke åpne porter? Har ett lite program som finner de åpne portene men vet ikke helt hvordan man bruker dem:P

Endret av Mellet
Lenke til kommentar

jonas: hvis ting ikke har forandret seg siden jeg holdt på med det der, så er w32dasm en ganske bra sak. For å editere filen, brukte jeg den kan HIEW (hackers view), som også kunne erstatte hex kodene med asm instruksjoner (nop er litt lettere å huske enn 0x90).

Og, en ting til. Man hverken decompiler den eller compiler den. Man forandrer på maskinkoden inni filen.

 

Edit2: google etter "w32dasm" og "tutorial" skulle gi deg en del interessante ting :-)

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vil lære og små hacke/cracke pcen til søstra mi, ikke noe særlig stort, :blush: men er ganske ny i den ting.

Vi har samma nettverk o.s.v, men jeg er helt blank.

Kan noen si meg hvor man skal starte og lære lære og lære mer om hvordan man gjør det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Trenger egertlig bare å vite mye om nettverk og sikkerhet, å skrive programmer for å logge inn å snoke eller gjøre skade er ikke lett akkurat.

 

Skolenettverk er populære å hacke, men husk at det er ikke bare der f.eks karakterene blir lagret, og merkes det forskjeller fra det ene stedet til det andre så blir det sjekket NØYE hvis det er lavere karakterer på den bedre "gjemte" plassen.

karakterer er faktisk på passordbeskyttete disketter, man må også ha ett program for å lese disketten...

 

og det er uansett ikke noen karakterer på det nettet elevene er på, de ligger på admin-nettet, som skal være koblet fra elevnettet...

Kontor dama te rektoren og rektoren selv, har tilgang till alle disse netverka.. så med fysisk tillgang till disse pcene.. Bør cracking av admin nettet bli lettere....

 

MEN... De som bruker all sin tid på å endre karakterene.. Bør vell heller kanskje tenke på å legge tia si i sklearbeid... Heve karakterene LOVLI... :yes:

 

men for all del.. Noen andre som har klart dette....? :ermm::hmm:

administrasjons-loginen på skolen min var administrator:ugle. kunne "mappe" og slette alt som var, også karakterer. dette var dog ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg kjenner en gutt som ble sendt opp til rektoren på skolen.

rektoren måtte på et møte og sa at gutten skulle bli der, rektorens pc var på loget

så han tok og la inn noen BUG'S (som jeg og noen venner har laget :blush: )

og til slutt endret karakterene og loget av

så kom rektoren inn og sa at de skulle gå en tur.

de gikk til der diskettene var lagret og rektoren snakket med en mann mens gutten stjal disketene :D

flink gutt! :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...