Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger egertlig bare å vite mye om nettverk og sikkerhet, å skrive programmer for å logge inn å snoke eller gjøre skade er ikke lett akkurat.

 

Skolenettverk er populære å hacke, men husk at det er ikke bare der f.eks karakterene blir lagret, og merkes det forskjeller fra det ene stedet til det andre så blir det sjekket NØYE hvis det er lavere karakterer på den bedre "gjemte" plassen.

Lenke til kommentar
Trenger egertlig bare å vite mye om nettverk og sikkerhet, å skrive programmer for å logge inn å snoke eller gjøre skade er ikke lett akkurat.

 

Skolenettverk er populære å hacke, men husk at det er ikke bare der f.eks karakterene blir lagret, og merkes det forskjeller fra det ene stedet til det andre så blir det sjekket NØYE hvis det er lavere karakterer på den bedre "gjemte" plassen.

karakterer er faktisk på passordbeskyttete disketter, man må også ha ett program for å lese disketten...

 

og det er uansett ikke noen karakterer på det nettet elevene er på, de ligger på admin-nettet, som skal være koblet fra elevnettet...

Lenke til kommentar
Trenger egertlig bare å vite mye om nettverk og sikkerhet, å skrive programmer for å logge inn å snoke eller gjøre skade er ikke lett akkurat.

 

Skolenettverk er populære å hacke, men husk at det er ikke bare der f.eks karakterene blir lagret, og merkes det forskjeller fra det ene stedet til det andre så blir det sjekket NØYE hvis det er lavere karakterer på den bedre "gjemte" plassen.

karakterer er faktisk på passordbeskyttete disketter, man må også ha ett program for å lese disketten...

 

og det er uansett ikke noen karakterer på det nettet elevene er på, de ligger på admin-nettet, som skal være koblet fra elevnettet...

Kontor dama te rektoren og rektoren selv, har tilgang till alle disse netverka.. så med fysisk tillgang till disse pcene.. Bør cracking av admin nettet bli lettere....

 

MEN... De som bruker all sin tid på å endre karakterene.. Bør vell heller kanskje tenke på å legge tia si i sklearbeid... Heve karakterene LOVLI... :yes:

 

men for all del.. Noen andre som har klart dette....? :ermm::hmm:

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
[quote name='ilpostino' date='29/06/2004 : 23:11'][quote name='Terrasque' date='29/06/2004 : 19:31'] [quote name='ilpostino' date='09/06/2004 : 23:16'] det er stor forskjell på NSA1 og DSE. hvis tror tror du kan hacking etter å ha gått på NSA1 bør du jaggu tro om igjen.

:roll:  :no:  :thumbdown: [/quote]
du, soppen, jeg kjenner en del folk fra DSE der. Og jeg VET hva jeg snakker om, takk for den. [/quote]
jeg har faktisk gått på DSE i Oslo i det skoleåret som har vært nå så jeg vet veldig godt hva det studiet innebærer... og det læres faktisk endel mer enn om msn-sniffing og ethereal..... hvis wannabee-vennene sier noe annet er det enten fordi de ikke har vært på skolen eller fordi de ikke har fulgt med i timen.....

nå er ikke akurat de som gikk på DSE i Bergen de mest oppbrakte jeg har møtt heller... så det kan kanskje ha noe med det å gjøre også....[/quote]
Hmm...

Så vi fra bergen er ikke flinke.. :thumbdown:

Tør jeg spørre hvilken karakter du fikk på diplomoppgaven din ? :hmm:

Hvilket snitt gikk du ut med ? :hmm:

Men er enig med deg om at det vi lærer på noroff ikke er kun sniffing med etheral og msn sniffing.. Det er mye mer enn det.. Gå inn på www.noroff.no og se på studieplanen der..

Jeg er ferdig på noroff, og skal studere videre i wales "Network management and security"..

mvh

Ejeger
Lenke til kommentar
Hmm...

 

Så vi fra bergen er ikke flinke.. :thumbdown:

 

Tør jeg spørre hvilken karakter du fikk på diplomoppgaven din ?  :hmm:

 

Hvilket snitt gikk du ut med ? :hmm:

 

Men er enig med deg om at det vi lærer på noroff ikke er kun sniffing med etheral og msn sniffing.. Det er mye mer enn det.. Gå inn på www.noroff.no og se på studieplanen der..

 

Jeg er ferdig på noroff, og skal studere videre i wales "Network management and security"..

 

mvh

 

Ejeger

misforstå meg rett her, men jeg prøvde ikke å angripe det faglige nivået til de i Bergen, jeg er sikker på at det finnes en mengde gode elever der og en anigitt mengde dårlige elever i Bergen.

 

Det jeg prøvde å få frem var at hvis du påstår at du kun lærer om Etheral og msn-smiffer har du ikke fulgt godt nok med i timen.

 

(det var under en presentasjon på en av obligene at en student i Bergen hoppet ganske greit ut i salaten, men vi hadde sikkert tilsvarende tilfeller i Oslo, men det føler jeg at jeg ikke bør evaluere da jeg selv gikk på den avdelingen).

 

når det gjelder karakterer fikk jeg 2.1 på hovedoppgaven og 1.8 som hovedkarakter/snittkarakter.

 

ejeger: tror ikke det er så dumt av deg å gå videre for å ta en master eller bachelor i sikkerhet... :thumbup:

 

edit: var ikke meningen å starte en "vandetta" i denne tråden - i utgangspunktet er jeg enig med de som sier at personlige feider bør tas på PM. men når folk sprer feilinformasjon om et studie de selv aldri har gått på så mener jeg at noen som faktisk har gått igjennom studiet har bedre kjennskap til hva dette innebærer og hva det går ut på.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Hmm...

 

Så vi fra bergen er ikke flinke.. :thumbdown:

 

Tør jeg spørre hvilken karakter du fikk på diplomoppgaven din ?  :hmm:

 

Hvilket snitt gikk du ut med ? :hmm:

 

Men er enig med deg om at det vi lærer på noroff ikke er kun sniffing med etheral og msn sniffing.. Det er mye mer enn det.. Gå inn på www.noroff.no og se på studieplanen der..

 

Jeg er ferdig på noroff, og skal studere videre i wales "Network management and security"..

 

mvh

 

Ejeger

misforstå meg rett her, men jeg prøvde ikke å angripe det faglige nivået til de i Bergen, jeg er sikker på at det finnes en mengde gode elever der og en anigitt mengde dårlige elever i Bergen.

 

Det jeg prøvde å få frem var at hvis du påstår at du kun lærer om Etheral og msn-smiffer har du ikke fulgt godt nok med i timen.

 

(det var under en presentasjon på en av obligene at en student i Bergen hoppet ganske greit ut i salaten, men vi hadde sikkert tilsvarende tilfeller i Oslo, men det føler jeg at jeg ikke bør evaluere da jeg selv gikk på den avdelingen).

 

når det gjelder karakterer fikk jeg 2.1 på hovedoppgaven og 1.8 som hovedkarakter/snittkarakter.

 

ejeger: tror ikke det er så dumt av deg å gå videre for å ta en master eller bachelor i sikkerhet... :thumbup:

 

edit: var ikke meningen å starte en "vandetta" i denne tråden - i utgangspunktet er jeg enig med de som sier at personlige feider bør tas på PM. men når folk sprer feilinformasjon om et studie de selv aldri har gått på så mener jeg at noen som faktisk har gått igjennom studiet har bedre kjennskap til hva dette innebærer og hva det går ut på.

Bra svart..... :yes:

Lenke til kommentar
Hmm...

 

Så vi fra bergen er ikke flinke.. :thumbdown:

 

Tør jeg spørre hvilken karakter du fikk på diplomoppgaven din ?  :hmm:

 

Hvilket snitt gikk du ut med ? :hmm:

 

Men er enig med deg om at det vi lærer på noroff ikke er kun sniffing med etheral og msn sniffing.. Det er mye mer enn det.. Gå inn på www.noroff.no og se på studieplanen der..

 

Jeg er ferdig på noroff, og skal studere videre i wales "Network management and security"..

 

mvh

 

Ejeger

misforstå meg rett her, men jeg prøvde ikke å angripe det faglige nivået til de i Bergen, jeg er sikker på at det finnes en mengde gode elever der og en anigitt mengde dårlige elever i Bergen.

 

Det jeg prøvde å få frem var at hvis du påstår at du kun lærer om Etheral og msn-smiffer har du ikke fulgt godt nok med i timen.

 

(det var under en presentasjon på en av obligene at en student i Bergen hoppet ganske greit ut i salaten, men vi hadde sikkert tilsvarende tilfeller i Oslo, men det føler jeg at jeg ikke bør evaluere da jeg selv gikk på den avdelingen).

 

når det gjelder karakterer fikk jeg 2.1 på hovedoppgaven og 1.8 som hovedkarakter/snittkarakter.

 

ejeger: tror ikke det er så dumt av deg å gå videre for å ta en master eller bachelor i sikkerhet... :thumbup:

 

edit: var ikke meningen å starte en "vandetta" i denne tråden - i utgangspunktet er jeg enig med de som sier at personlige feider bør tas på PM. men når folk sprer feilinformasjon om et studie de selv aldri har gått på så mener jeg at noen som faktisk har gått igjennom studiet har bedre kjennskap til hva dette innebærer og hva det går ut på.

 

Jeg er ny i denne diskusjonen.. Men jeg reagerte når du skriver: "At studentene i bergen er ikke særlig oppbrakte !", det er feil. Jeg har tross alt gått i klasse med mange av dem i 3 år. Seff er det noen som er flinkere enn andre, det er det alltid"

 

Selv om en som går på nsa1 kommer med en dum utalelse om at vi ikke lærer annet en etheral og msn sniffing :no: , så vet jo du at det ikke stemmer.. Denne fyren har jo ikke gått dse som oss, og vi vet jo det at han tar feil.

 

Når det gjelder diplom oppgave og snitt så hadde bergen ganske høyt snitt i forhold til de andre avdelingene. Jeg fikk 1.2 på diplomoppgaven og 1.4 i snitt..

 

Men for å ikke miste helt fokus på topic.. Skal du lære å hacke. Er kunnskaper innen programmering et enorm stor fordel..

 

Ha en fin kveld alle sammen

Endret av ejeger
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan en del PHP å da... Kan PHP brukes til å hacke.. Har testet ut litt SubSeven.. Fikk ikke helt till.. :(

Du hacker ikke med SubSeven. SubSeven hacker for deg!

 

_meget_ stor forskjell der. Det er ikke cpl å bruke SubSeven .. Det er feigt!

 

 

Edit: Blax, prøv dette på lan:

net messenger stop
:a
net send * MWHUAHAHAAH!!!!
goto a

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
hm..når jeg er på LAN så er det mange som sender sånne 1000 meldinger til meg

:p

 

Det er så klart ikke hacking, men vet dere om noe bra som jeg kan gjøre tilbake? hehe  :D

hva??

Det du kan gjøre er å stoppe det, med den kommandoen jeg viste deg der.

Utifra det jeg vet skal den stoppe meldinger som kommer via LAN.

Mulig det ikke var det du var ute etter(tror vel egentlig ikke det), men det er absolutt noe du kan gjøre.

 

Edit: Skrivefleif.

Endret av zirener
Lenke til kommentar
Har man tilgang til å slå av windows over et nettverk? I såfall, hvordan da?

med shutdown kommandoen kan du bla. skru av dataen til andre. Men jeg har ikke fått det til å funke, får ikke tilgang, noen som vet hvordan jeg får det?

 

eks:

 

Shutdown -m //datamaskinnavn -t 10 -c "du har blitt eid"

 

er denne kommandoen msblaser sender til din data.

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...