Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
There is another group of people who loudly call themselves hackers, but aren't. These are people (mainly adolescent males) who get a kick out of breaking into computers and phreaking the phone system. Real hackers call these people ‘crackers’ and want nothing to do with them. Real hackers mostly think crackers are lazy, irresponsible, and not very bright, and object that being able to break security doesn't make you a hacker any more than being able to hotwire cars makes you an automotive engineer. Unfortunately, many journalists and writers have been fooled into using the word ‘hacker’ to describe crackers; this irritates real hackers no end.

 

Og med dette sitat vil jeg si at mange av dem som ønsker å bli hackere (i.e. trådstarter) egentlig ønsker å bli hackere. Det irriterer meg. Er jeg da en hacker? (Vet at det skal mer til enn dette irritasjonsmomentet.)

Lenke til kommentar
Husk, når dere skal lære å hacke, at det er veldig viktig å sitte med solbriller på. Det lærer vi av filmen Hackers, som jo er en ubestridt autoritet på emnet. Det faktum at du er inne er selvfølgelig irrelevant. Det er tross alt veldig viktig å ta seg godt ut for alle andre hackere, selv om de ikke kan se deg.

Noen andre forutsetninger for å bli hacker:

 

- Være veldig god på skateboard

- Gå i kjemperare klær, gjerne plagg du har funnet på loppemarked eller i en søppelkasse. Jo mindre moteriktig eller streite klærne dine er, jo bedre.

- Ha flere andre rare venner og én venninne som er utrolig god til å "hacke", og som til slutt forelsker seg i deg

- Du må mestre det å skrive veldig fort i DOS-prompten. Det spiller ingen som helst rolle hva du skriver (du kan godt bare trykke på måfå). Jo fortere du taster, jo fortere klarer du å hacke deg inn.

 

 

Husk at du trenger å vite svært lite om datamaskiner og hvordan de fungerer. Det viktigste er at du innerst inne er helt sikker på at du er mye flinkere enn alle andre "noobs".

Endret av Goldfish
Lenke til kommentar

HACKING TUTORIAL FOR BEGINNERS

 

INTRODUSION:

mange tror at det å hacke er noe som bare genier kan klare... men det er feil.

alle kan hacke hvis de vill, og grunnen til at alle tror det er så vanskelig er at de som har funnet det ut har holdt det for seg selv. men det er pisse enkelt... alle kan klare det hvis de vill, denne tutorialen er basert på DOS og noen programmer, alle programmene jeg snakker om her kan du laste ned gratis via lenkene på denne siden. men husk, jeg skriver bare dette så dere alle kan forstå hvor enkelt det er. først vill jeg skrive måter du kan skaffe informasion om visse PCer på og helt på slutten skal jeg utføre en simulering til hvordan du gjør det. VIKTIG hvis du bruker dette til noe ulovelig så vill jeg ikke kunne holdes ansvarlig.

 

1. kommandoene, hva du trenger:

 

i denne tutorialen skal vi bruke kommandoer i dos for å hacke så alt du trenger er en maskin med et eller annet windows operativ system, og et eller to programmer i lenkene mine.

 

her er kommandoene vi skal bruke:

"nbtstat" vi bruker denne kommandoen for å finne informasion om offerets sin PC.

 

"net view" vi bruker denne komandoen for å finne ut hva på PC en du vill ha tilgang til.

 

"net use" vi bruker denne kommandoen til å få til gang til filene på hardisken til offerets PC.

 

pluss 2 programmer:

LC4

&

VNC

 

2. Komme i gang, bruken av kommandoene:

 

for å komme inn på DOS raskest mulig så går du inn på start menyen, velger kjør, skriver "command" nå er u inne i DOS her kan du bruke mange kommandoer

vi begynner med... nbtstat, for å finne ut mer om den kommandoen så kan du skrive: "nbtstat/?", du skriver "exit" for å gå ut av.

 

hvis du skriver "nbtstat -c" så vill du få alle PCene på nettverket listet opp med IP adressen som ser noe sånn som dette ut: "123.556.765.89"

 

IP adressen er veldig viktig for det er den du må bruke når du hacker.

 

så skriver du: "nbtstat -a 123.123.123.123"

 

123.123.123.123 bytter du ut med offerets IP adresse.

 

da får du noe slik som dette:

 

netBIOS Remote Maskine Name Table

 

Name Type Status

________________________________________

FREDDY <00> UNIQUE Registered

MSHOME <00> GROUP Registered

FREDDY <03> UNIQUE Registered

FREDDY <20> UNIQUE Registered

MSHOME <1E> GROUP Registered

MSHOME <1D> UNIQUE Registered

..__MSBROWSE __. <01> GROUPE Registered

 

MAC Address = 00-10-A7-21-0D-F0

 

OK det eneste som er viktig her er denne linjen "FREDDY <20> UNIQUE Registered" og grunnen til det er tallet 20, for det betyr at det er en delt ressurs på PCen.

 

og så skriver du "net view \\123.123.123.123"

 

da får du opp noe som ser slik ut:

 

 

Share name Type Used as Comment

 

-----------------------------------

bodhi Disk dritt

C Disk c drive

D Disk d drive

SharedDocs Disk

The command completed successfully.

 

her ser du driverene på PCen... da må du jo selfølgelig komme deg inn på driveren å det gjør du slik:

 

skriv: "net use k: \\123.123.123.123\C"

 

du kan bytte ut k: med vilken bokstav du vill, "C" er navnet på den delte resurssen du vil hacke (den kunne liksågodt ha vert "D").

 

hvis det har gått bra vill det nå stå: command completed sukcsessfuly

eller noe slikt skvip :-)

 

så går du ut av DOS ved å skrive "exit"

så går du inn på mindatamaskin å du vil være veldig glad

 

for du har laget en snarvei til hardisken på den PCen :-D

 

men hvordan skal du klare å gå inn på denne PCen via internett?

 

jo... når du kan gå inn på PCen hans installerer du bare VNC og lager et passord og finner IP adressen hans. så går du inn på PCen din hjemme og kontakter VNC til hans PC... du må ikke røre noe når du overvåker PCen hans for han ser det du skriver og når du beveger på musen :-)... jeg må bare si at det er ikke så sikkert for hviss han oppdager at du er kontaktet til hans PC er u død.

 

Men du husker sikkert at jeg sa at det hvar 2 programmer... jo det stemmer for når du skal hacke deg inn på PCen hans kan det være at du trenger et passord... da bruker du LC4 bruk det helt i begynnelsen, og skaf passordet over nettverket, det er lett å bruke så jeg trenger ikke å gå i detaljer.

-----------------------------------------------------------------------

 

Lenkene finner du her!: http://bodhi.k-nettet.com/main/links.asp?wid=3125

Endret av TheBlackHat
Lenke til kommentar

dette er jo ikke akkurat "hacking", greit nok at det er for begynnere, men dette er jo faktisk bare å legge til ett område fra nettverket og legge inn vnc...

det eneste som kan minne litt om hacking er det programmet som finner passordet...

 

det er faktisk en veldig enkel måte å stoppe dette på, ikke del c: og d:

 

og en ting, hvordan skal du få VNC til å kjøre på den pc`n du skal hacke, installere er greit, men å kjøre programmet er vanskelig...

Lenke til kommentar

det er faktisk en veldig enkel måte å stoppe dette på, ikke del c: og d:

 

vel.. egentlig ikke, men TheBlackCat aka "The Hacker Kid" (sorry kunne ikke dy meg :p) ;) var ikke så "slem" at han fortalte hvordan man egentlig skal gjøre det...

 

.. skriv heller net use \\123.123.123.123\c$, og du vil få tillgang til stasjonen selv om den ikke er delt ut...

 

Vel, se på dette som en advarsel, og ikke som hvordan man skal gjøre skade på et uskyldig/skyldig offer. Ikke tro at maskinen din er trygg selv om du ikke har delt c-stasjonen. Uansett, når alt kommer til alt så trenger du uansett et admin-passordet, og har jeg ingen kjennskap til hvordan man klarer å stjele dette.

 

EDIT : men for all del, husk solbrillene!!! :cool:

Endret av dga01
Lenke til kommentar

uansett TheBlackCat, så skal du være litt forsiktig med å linke til programmer som cracker software i dette forumet

 

(anbefaler deg å fjerne linken din for din egen skyld)

(selv om det ikke er en direkte link, så er det ikke så veldig vanskelig å finne denne cracken fra din side)

Lenke til kommentar
HACKING TUTORIAL FOR BEGINNERS

 

INTRODUSION:

mange tror at det å hacke er noe som bare genier kan klare... men det er feil.

alle kan hacke hvis de vill, og grunnen til at alle tror det er så vanskelig er at de som har funnet det ut har holdt det for seg selv. men det er pisse enkelt...

[...]

her er kommandoene vi skal bruke:

"nbtstat" vi bruker denne kommandoen for å finne informasion om offerets sin PC.

[...]

"net use" vi bruker denne kommandoen til å få til gang til filene på hardisken til offerets PC.

 

Dette er cracking din dust.

Lenke til kommentar
HACKING TUTORIAL FOR BEGINNERS

 

INTRODUSION:

mange tror at det å hacke er noe som bare genier kan klare... men det er feil.

alle kan hacke hvis de vill, og grunnen til at alle tror det er så vanskelig er at de som har funnet det ut har holdt det for seg selv. men det er pisse enkelt...

[...]

her er kommandoene vi skal bruke:

"nbtstat" vi bruker denne kommandoen for å finne informasion om offerets sin PC.

[...]

"net use" vi bruker denne kommandoen til å få til gang til filene på hardisken til offerets PC.

 

Dette er cracking din dust.

Som også er del av det! :thumbs:

Lenke til kommentar

Dette er cracking din dust.

Som også er del av det! :thumbs:

:nei: :nei:

 

Du har tydligvis litt problemer med å forstå engelsk. Jeg tilbyr meg å oversette noe fra et tidligere innlegg

 

Ekte hackere syns for det meste at crackere er late, uansvarlige, og ikke spesielt smarte, og å være i stand til å bryte gjennom sikkerhet gjør deg ikke noe mer til en hacker enn å kunne tjuvkoble en bil gjør deg til en maskiningeniør. Desverre er det mange journalister og skribenter som har latt seg lure til å bruker order `hacker´ for å beskrive en `cracker´; dette irriterer ekte hackere noe grenseløst.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...