Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Et sted må de ta det fra.

 

Jeg kan husek den gang, akk ja, for lenge lenge siden, det må ha vært i før en gang, da alle skulle lage spill, og ja, det var en god tid, alle ville lære seg batchscript og kopiere nytteprogrammer og moder fra Giga CDROM... jau jau... je husker det som om det skulle vøri i går.

 

Det var slik helt til (*knytt neve*) Win95 dukket opp og ødela all moroa! tvi vøre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil bare si en ting, du kommer ikke til å bli en hacker på minst ett par år.

 

det tok meg ca 4mnd med 15 pc`r å leke meg med for å starte å utnytte feil i windows 2000 og xp, jeg hadde sikkert klart det raskere hvis jeg hadde lest litt på internett om det først, drev bare med "hacking" på nettverk, ikke på internett...

 

jeg støtter "learning by doing"

Lenke til kommentar

Hacking...Hvorfor? bortkastet tid, sikkerhetshull man lærer seg å bruke blir jo lappet hele tiden, men det kan jo være nye hull i patchinga :p Host host M$ Host.

 

For å hacke må du først hakke deg inn på en maskin å så gjøre det du skal fra den maskinen for å ikke bli oppdaget så lett, det kan by på problemer og det er somregel veldig ulovlig. Eneste måten jeg TROR du kan gjøre det lovlig på er å sette opp nettverk med minimum 3 PC'er å prøve å komme deg inn på den 3.

 

Lykke til med hva det nå enn er du tror du skal gjøre.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Nok en gang begynner vi å blande ord....

la dette være sagt:

Hacker : et begrep som brukes for folk som velger litt "utradisjonelle" måter for å få løst it-relatert problematikk, og har veldig peil på det han/hun driver med

cracker : en person som gjør it-relatert ugang, feks å bryte seg inn i andres systemer/nettverk.

 

Ergo : hacker'n er den snille, mens cracker'n er den slemme ;)

Lenke til kommentar

Um, er ikke crackere sånne som disassembler programmer og får dem til å fungere f.eks. uten nøkler eller dangle? og er ikke hacking å komme seg inn ved "learn by doing" eller også kalt "prøv deg fram, til slutt fungerer det"? jeg er forvirret. Jeg trodde cracker var de som gjorde den vansklige jobben (den som inneholder mye programmering), mens hackere satt å brukte brute force på servere og sånn.

 

Uansett, hacking er ikke et vanlig yrke, de få som finnes sitter bare å prøver å bryte seg inn på servere for at eierne skal kunne finne sikkerhetshull, så det er ikke et stort marked.

Lenke til kommentar

Um, er ikke crackere sånne som disassembler programmer og får dem til å fungere f.eks. uten nøkler eller dangle? og er ikke hacking å komme seg inn ved "learn by doing" eller også kalt "prøv deg fram, til slutt fungerer det"? jeg er forvirret. Jeg trodde cracker var de som gjorde den vansklige jobben (den som inneholder mye programmering), mens hackere satt å brukte brute force på servere og sånn.

 

OK, da tar du feil..

quotet fra Webopedia :

HACKER

A slang term for a computer enthusiast, i.e., a person who enjoys learning programming languages and computer systems and can often be considered an expert on the subject(s). Among professional programmers, depending on how it used, the term can be either complimentary or derogatory, although it is developing an increasingly derogatory connotation. The pejorative sense of hacker is becoming more prominent largely because the popular press has coopted the term to refer to individuals who gain unauthorized access to computer systems for the purpose of stealing and corrupting data. Hackers, themselves, maintain that the proper term for such individuals is cracker.

 

CRACK

(1) To break into a computer system. The term was coined in the mid-80s by hackers who wanted to differentiate themselves from individuals whose sole purpose is to sneak through security systems. Whereas crackers sole aim is to break into secure systems, hackers are more interested in gaining knowledge about computer systems and possibly using this knowledge for playful pranks. Although hackers still argue that there's a big difference between what they do and what crackers do, the mass media has failed to understand the distinction, so the two terms -- hack and crack -- are often used interchangeably.

(2) To copy commercial software illegally by breaking (cracking) the various copy-protection and registration techniques being used.

 

 

Hvem har sagt at hacking er et yrke??

Lenke til kommentar

hacking er på ingen måte ett yrke, men hackere får lett jobb, da de vet hvordan man kommer seg inn forskjellige steder, og vet hvordan man kan sperre det, hacking kan brukes i jobben...

men det er ingen skole for hackere, og ingen som er ansatt av firmaer som hackere, og er derfor ikke noe yrke.

 

men alle som jobber med nettverk har stor nytte av å kunne hacking :thumbup:

Lenke til kommentar

Hacking har for POKKER ingenting med datainbrudd, eller å komme seg inn i systemer å gjøre!! :wallbash: KAN det virkelig være så vanskelig å få inn i hodet?

 

Det er forståelig at noen tar feil, da det i media har vært feilaktig brukt i lange tider, men når selv VG og Dagbladet nå har begynt å bruke korekt terminologi så bør vel en med middels interesse for data også kunne klare det?

 

Bjarne Stroustrup er et eksempel på en person som vel burde kunne smykke seg med tittelen hacker på grunn av sitt virke og innsats, les om ham, finn ut hvem og hva han er, så kansje får du en formening om hva en hacker og forhåpentligvis hva det IKKE er også..

Endret av Dino_
Lenke til kommentar

Er det mulig?

Enda en som vil lære å hacke, men som ikke kan stort mere enn å titte på kildekoden til en side...

 

Tror nok at denne posten skal stenges, hacking er ikke nødvendigvis ulovlig, men sannsynligheten for at dette skal brukes ulovlig er meget stor, spør du meg! :scared:

Lenke til kommentar
Er det mulig?

Enda en som vil lære å hacke, men som ikke kan stort mere enn å titte på kildekoden til en side...

 

Tror nok at denne posten skal stenges, hacking er ikke nødvendigvis ulovlig, men sannsynligheten for at dette skal brukes ulovlig er meget stor, spør du meg! :scared:

sannsynligheten for at han klarer å "hacke" eller cracke er nesten 0

Lenke til kommentar

etter og ha sittet og lest litt i går fant jeg ut at masse av de virusa som er lagt for et halt år siden, har blitt laget ut av de som laget dem. nå er lovlig og laste ned og lage så lenge du ikke slepper dem ut. omfg i mess for mye med dem ass .like før jeg fucka pcen hadde det ikke vært for at norton blokka script hadde jeg vel hatt pcen full av mine egen tester:( . det hadde tatt seg ut men syns det er litt rart at det er lov for det ass.

 

grunnen til at jeg vil lære og hacke og shit er vel på grunna jeg vil lære mere om pc. kan ganske mye men ikke så mye når det kommer til hack og shit.

 

har et problem ie klikker helle tiden når jeg har explorer op, alle explorer vinduen klikker helt og begyner og lagge og shit skjer ganske ofte eller hele tiden. sjekka feilen men det var noen filer i temp mappa vis jeg sletter dem vet jeg at jeg for fucka pcen big time noen som vet hva det kan være?

 

sist dro jeg en format da monga pcen helt slapp inn alle mulig virus, de klarte til og med og slette nummre på nettverks korte. det var et helevete og fix faen heller ass. noen som vet hva jeg kan gjøre for og li kvitt det? :thumbs:

 

ps. tele2 er noob de vet ikke en dritt egentlig. bra nett da faller ikke :) men noobs

Endret av tony16
Lenke til kommentar

Husk, når dere skal lære å hacke, at det er veldig viktig å sitte med solbriller på. Det lærer vi av filmen Hackers, som jo er en ubestridt autoritet på emnet. Det faktum at du er inne er selvfølgelig irrelevant. Det er tross alt veldig viktig å ta seg godt ut for alle andre hackere, selv om de ikke kan se deg.

Lenke til kommentar
som jeg tenkte ingen kan så mye til og hjelpe meg med ie feilen :p

hvis du kanskje hadde lært deg å puste mellom setningene dine, og prøvd å forklart problemet på en litt mer stilfull måte, så kanskje du hadde fått noen stalltips..

 

Mener du at pc'en din blir

fucka big time
hvis du sletter filer i temp-mappa?

 

Har du i det hele tatt vurdert å re-installere operativsystemet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...