Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å hjelpe deg i gang: Bruk View Source (Vis kilde) i menyen som dukker opp ved høyreklikk på websider.

Muhahahaha.... :laugh: Ja... Hacking starter vel som regel ikke ved å se på kildekode på websider..... hihi... Men bare start der du.... Kanskje kjøpe noen bøker, f.eks:

"Hacking Linux Exposed"

"Hacking Windows2000 exposed"

"Hacking: The Art of Exploitation"

"The happy hacker"

osv...

 

Man må nok lese en god del og ha en ganske så "brennende" interesse dersom man vil bli god til å "beskytte seg mot hackere ved å vite hvordan man gjør det". For du vil jo bare lære og ikke utnytte det ikke sant ;) .

 

PS, den linken ovenfor (til en annen tråd her på forumet) er jo bare en lek i javascript og har ikke noe som helst med hacking å gjøre i det hele tatt.

Endret av Neo
Lenke til kommentar

Lær deg og kjenne flere operativ systemer grundigere. Utforsk ting, og ikke være redd for å gjøre feil. Å lære seg programmering er en absolutt fordel. Fra der må du utforske i programmeringsverdenen og lage dine egne programmer, om de er nyttige eller ei. Når du trenger å utføre en litt slitsom manuell jobb på f eks mange filer på datamaskinen din, lager du heller et program eller script som utfører denne oppgaven for deg automatisk. Nå vet jeg ikke hvor langt du har kommet, men du må begynne på ditt nivå og bygge deg opp der ifra. Det er viktig at du bruker tid, og ikke slurver alt for mye. Bruk den menneskelige konsentrasjonen du er født med :)

 

Når du kan alt dette, og masse mer - da mener jeg masse - så forstår du kanskje hva egentlig hacking dreier seg om. Bruk internetten flittig og søk litt rundt. Husk at hacking i din forstand, egentlig er et tweaket uttrykk fra "cracking". Crackere er de som bryter seg inn på andres datasystemer. Husk å prioritere din sikkerhet, ikke gjør noe dumt du vil angre på senere. Det er fryktelig lett å bli tatt hvis du går for langt uten å beskytte din identitet av avsender addresse. Jeg oppfordrer deg ikke til å prøve deg på andres datasystemer. Anyway, når du finner noe interresant f eks informasjon om en sårbarhet i et system, kan du jo prøve dette over lokal nettverket hjemme. Eller bare lokalt på PCn din om du ikke har noe nettverk hjemme :)

 

Det er så mye mer én kan si om dette emnet at det er helt uffatelig. Men jeg håper du skjønner at du må bare stå på, lære deg å kjenne datasystemer, funksjonalitet osv, og så får du kanskje til noe større du vil senere ;)

Lenke til kommentar

det finnes ikke mange som kan kalles hackere i Norge, de fleste er crackere

og det er inn å være hacker i dag, derfor er det mange som vil lære seg å hacke, men tro meg, det er ikke lett å bli hacker, man kan ikke bare lese en bok, og bli hacker.

man er IKKE hacker hvis man må legge inn en backdoor, eller skrive noen kommandoer på en annen pc...

 

sett opp 2 pc`r i ett nettverk, den ene legger du inn standard windows, uten brannmur, liten sikkerhet osv...

den andre bruker du til å "hacke" med, finne bugs, hva som skjer når du prøver forskjellige ting...

ta gjerne ett image av den pc`n du skal hacke, så du lett kan sette den opp igjen...

start gjerne med noen programmer som andre har laget, FORSTÅ hvordan de funker, finn ut hvordan de kan funke bedre, lag det slik at det funker bedre.

 

etterhvert som det blir lettere å hacke, kan du øke sikkerheten på den maskinen du skal hacke, og prøver igjen, du må gjerne tette igjen noen av de hullene du har funnet, så det blir enda vanskeligere....

 

du må huske å prøv å finne spor på den pc`n du skal hacke, finner du noen, så finn ut hvordan man kan fjerne dem, ikke etterlat deg noen spor

 

men husk at det er ulovlig å hacke andre sine maskiner,

Lenke til kommentar

feil-feil-feil!

 

Hacking har for p*kker ikke NOE med datainbrudd å gjøre, enten det er windows eller andre operativsystem.:wallbash:

 

 

Ler her, dersom man absolutt MÅ ha det inn med teskje.

 

forøvrig har du rett i en ting, i Norge har vi ikke mange som kan kalle seg hackere, 4 - 10 personer, er min bortimot kvalifiserte gjetning.

Lenke til kommentar
noen som har link til en plass jeg kan laste ned noen disse bøkene eller andre lignende?

"Hacking Linux Exposed"

"Hacking Windows2000 exposed"

"Hacking: The Art of Exploitation"

"The happy hacker"

 

 

lr guider og tuts?

Nå er ikke jeg noen hacker/cracker, men jeg tror du sliter visst du ikke engang klarer å finne ut hvor du får tak i bøkene :no:

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg noen hacker/cracker, men jeg tror du sliter visst du ikke engang klarer å finne ut hvor du får tak i bøkene

 

Du har et lite poeng der.. ;) Du kan ikke lære deg å hacke uten å vite hvordan man søker på internett en gang!!

 

Dessuten så ville jeg heller ikke ha lagt ut en post i et åpent forum som ber meg om hjelp i hacking-tips.

 

Det beste rådet jeg kan gi deg er å lære deg datamaskiner GRUNNLEGGENDE, og det kan du best gjøre ved å ta feks hovedfag i informatikk på blinder'n. Når du har fått det så kan du begynne å utnytte/utforske systemer/programmer.

 

aklla har også en veldig god post her forøvrig

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...