Gå til innhold

Nvidia driver

Anbefalte innlegg

hei!

jeg sitter å forsøker å legge inn nvidia driverne til skjermkortet mitt.

distro: Mandrake 9,2

Jeg kjørte Nvchooser for å finne riktige filer, og den sa at jeg trengte NVIDIA:kernel-1.0-4191.stc.rpm og NVIDIA_GLX-1.0-4191.i386.rpm

det gikk helt greit å legge inn kernel fila,men da jeg skulle legge inn GLX fila kom følgende feilmelding opp:

"Some package requested cannot be installed:

NVIDIA_GLX-1.0-4191.i386 (due to unsatisfied NVIDIA_kernel)"

Noen som vet hva som er feil, og som kan forklare hva som må til for å få det til å fungere på godt norsk (fersk fra ms windows).

Mvh

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

jeg sitter å forsøker å legge inn nvidia driverne til skjermkortet mitt.

distro: Mandrake 9,2

Jeg kjørte Nvchooser for å finne riktige filer, og den sa at jeg trengte NVIDIA:kernel-1.0-4191.stc.rpm og NVIDIA_GLX-1.0-4191.i386.rpm

det gikk helt greit å legge inn kernel fila,men da jeg skulle legge inn GLX fila kom følgende feilmelding opp:

"Some package requested cannot be installed:

NVIDIA_GLX-1.0-4191.i386 (due to unsatisfied NVIDIA_kernel)"

Noen som vet hva som er feil, og som kan forklare hva som må til for å få det til å fungere på godt norsk (fersk fra ms windows).

Mvh

Knut

Jeg foreslår at du dropper alt som heter rpm, og isteden henter filen NVIDIA-versjon.sh fra www.nvidia.com. Etter at du har lastet ned filen åpner du et terminalvindu og skriver sh NVIDIA-versjon.sh i den katalogen hvor filen ligger.

Det er mulig skriptet gir beskjed om at det ikke fantes noen forhåndskompilerte drivere til din kjerne. I så fall finner jeg det best å svare nei og la skriptet kompilere modulene til din kjerne. Merk deg at dette krever at du har kildekoden til kjernen i /usr/src/linux (som gjerne kan være en symlink til den fysiske plasseringen...).

Endre deretter på XF86Config(-4): Gå ned til graphics section og endre "driver "gammel-driver" til Driver "nvidia".

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...