2Key Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 hei! jeg sitter å forsøker å legge inn nvidia driverne til skjermkortet mitt. distro: Mandrake 9,2 Jeg kjørte Nvchooser for å finne riktige filer, og den sa at jeg trengte NVIDIA:kernel-1.0-4191.stc.rpm og NVIDIA_GLX-1.0-4191.i386.rpm det gikk helt greit å legge inn kernel fila,men da jeg skulle legge inn GLX fila kom følgende feilmelding opp: "Some package requested cannot be installed: NVIDIA_GLX-1.0-4191.i386 (due to unsatisfied NVIDIA_kernel)" Noen som vet hva som er feil, og som kan forklare hva som må til for å få det til å fungere på godt norsk (fersk fra ms windows). Mvh Knut Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) hei!jeg sitter å forsøker å legge inn nvidia driverne til skjermkortet mitt. distro: Mandrake 9,2 Jeg kjørte Nvchooser for å finne riktige filer, og den sa at jeg trengte NVIDIA:kernel-1.0-4191.stc.rpm og NVIDIA_GLX-1.0-4191.i386.rpm det gikk helt greit å legge inn kernel fila,men da jeg skulle legge inn GLX fila kom følgende feilmelding opp: "Some package requested cannot be installed: NVIDIA_GLX-1.0-4191.i386 (due to unsatisfied NVIDIA_kernel)" Noen som vet hva som er feil, og som kan forklare hva som må til for å få det til å fungere på godt norsk (fersk fra ms windows). Mvh Knut Jeg foreslår at du dropper alt som heter rpm, og isteden henter filen NVIDIA-versjon.sh fra www.nvidia.com. Etter at du har lastet ned filen åpner du et terminalvindu og skriver sh NVIDIA-versjon.sh i den katalogen hvor filen ligger. Det er mulig skriptet gir beskjed om at det ikke fantes noen forhåndskompilerte drivere til din kjerne. I så fall finner jeg det best å svare nei og la skriptet kompilere modulene til din kjerne. Merk deg at dette krever at du har kildekoden til kjernen i /usr/src/linux (som gjerne kan være en symlink til den fysiske plasseringen...). Endre deretter på XF86Config(-4): Gå ned til graphics section og endre "driver "gammel-driver" til Driver "nvidia". Endret 9. april 2004 av Manuel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå