john_h Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Å herregud, den var grusomt sleip! Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 hmm.. ser ut til at jeg har fått til Nr 5 også. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Den siste ville jeg ut fra hva jeg ser kalle for 'null'... Hvis jeg da merker teksten får jeg P4... Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) SPOILER, alle løsningene følger! Okki fant ut hvilket HK det var i 2 nå. NR 1 Gigabyte er produsent, det er et utklipp av GA-8IPE1000 Pro2-W NR 2 Strømmen til chipsetvifta står i P4 kontakten Satt på Via south/north (?) bridge i stedetfor Intel Tatt bort batteriet og satt på en eller annen BIOS elns Tatt bort PS2 og USB kontaker og flyttet COM port lenger opp (husker muligens litt feil hvilken rekkefølge dette går i, men det er hvertfall endret på I/O portene). Sokkelen står opp ned. Dette er 5 feil som avviker fra originalbildet hvis man ser bort i fra at el-asso har visket ut merket på viften og på HKet for å gjøre det litt vanskeligere å finne ut hvilket kort det er. Bildet er hentet fra denne testen hos Toms Hardware. NR 3 AMD NR 4 Ingen anelse, men stemmer sikkert at det er DesertGlow og Howard som tidligere nevnt NR 5 Pentium 4 Prescott 2.4GHz, kanskje 533MHz FSB. Dette er det korrekte svaret, men hvordan den løses holdes fortsatt litt hemmelig. NR 6 P4 Juhuuu....jeg klarte alt alene!! /me er 1337....og har alt for lite å gjøre Endret 10. april 2004 av The Jackal Lenke til kommentar
gspr Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 3) Alle ekte nerder snakker binærsk. Navn på en produsent innen dataverdenen. 010000010100110101000100 Du er ikke mye til nerd selv, som her oppgir et tall. Et tall er ikke noe navn. Antar vi imidlertid at dette er ASCII-encoding, får vi nok frem et navn. Orker imidlertid ikke dra frem en ASCII-tabell nå, og dessuten har folk svart på spørsmålet ørten ganger alt. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) hmm.. Vet ikke hvordan dere andre fant svaret på nr 5. Etterhvert som folk begynte å finne svaret fant jeg også fram til Intel Pentium4 E(Prescott) 2,4ghz 533fsb. Etter å ha gjort en nærmere undersøkelse ble jeg litt i tvil om jeg hadde gjort rett, for etter det jeg fant ut nå kan svaret også være 'LV Xeon "Nocona" 64-bit'. Selv om det kanskje ikke viser til en spesifikk betegnelse på en prosessor. Endret 10. april 2004 av Gunderz Lenke til kommentar
LoS Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 3) Alle ekte nerder snakker binærsk. Navn på en produsent innen dataverdenen. 010000010100110101000100 Du er ikke mye til nerd selv, som her oppgir et tall. Et tall er ikke noe navn. Antar vi imidlertid at dette er ASCII-encoding, får vi nok frem et navn. Orker imidlertid ikke dra frem en ASCII-tabell nå, og dessuten har folk svart på spørsmålet ørten ganger alt. Jau, står "binærsk", så da burde man kanskje skrive det ut i det mest vanlige systemet, titallsystemet! ikke gudsfordømt ASCII encoding som ingen bryr seg om Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Dette er 5 feil som avviker fra originalbildet hvis man ser bort i fra at el-asso har visket ut merket på viften og på HKet for å gjøre det litt vanskeligere å finne ut hvilket kort det er. Bildet er hentet fra denne testen hos Toms Hardware. Nærmere bestemt Soltek SL-86SPE-L: undertittel; Color Me Purple Den "merkelige fargen" skal altså være slik. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 3) Alle ekte nerder snakker binærsk. Navn på en produsent innen dataverdenen. 010000010100110101000100 Du er ikke mye til nerd selv, som her oppgir et tall. Et tall er ikke noe navn. Antar vi imidlertid at dette er ASCII-encoding, får vi nok frem et navn. Orker imidlertid ikke dra frem en ASCII-tabell nå, og dessuten har folk svart på spørsmålet ørten ganger alt. Beklagligvis en noe tilfeldig omgang med begreper. Når det er sagt så har det ikke hindret folket i å løse oppgaven. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Ahh ahh, jeg har funnet alle feila på nr2 !!§§!!!!! 1: Nb viftestrøm ledningen er kobla i strømmutaket til prosessor vifta 2: Den orange porten er flytte for å få plass til to nye porter som ikke skal være der 3: Det er en via sb når det egentlig skal være intel 4: I stedet for batteri er det en ekstra bios 5: også er sokkelen snudd opp ned(meget bra gjordt faktisk! ) Urk, The Jackal har visst retta opp svara sine så de er rett men jeg sov Endret 10. april 2004 av So Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Okei da har vi den Endelige listen min(som forhåpentlig er riktig ) **Les på eget ansvar om dere vil oppgavene løse selv ** Nr1 : Gigabyte Nr2 : -1. Den orange porten er flyttet nedover(til høyre på bilde) for å gjøre plass til to (de to skinnene) porter som ikke skal være der -2. NorthBridge kjøleren er koblet til prosessorkjølerens strømuttak og NorthBridgekjølerens eget strømuttak er borte -3. Det er en VIA SouthBridge når det egentlig skal være en Intel SouthBridge -4. Istedet for et batteri er det en kopi av biosen der batteriet skulle ha vært -5. Selve 478 sokkelen er blitt speilet vertikalt(horisontalt på bildet) Nr3 : "AMD" Nr4 : Legene er Magnus Johansen aka Desert Glow og Håvard Røste aka Howard Nr5 : Pentium 4 E(prescott) 2,4ghz 533fsb Nr6 : "P4" Endret 10. april 2004 av So Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Så lenge vi husker hvem som først kom frem til riktig på 5'ern så Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Så lenge vi husker hvem som først kom frem til riktig på 5'ern så Og at jeg fant ut 4 ern Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Og jeg som trodde at nr.6 ville bli vanskeligst. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Og jeg som trodde at nr.6 ville bli vanskeligst. Hvorfor det egentlig? Den var jo bare skjult, og videre enn det var det bare å finne en ascii tabell eller et binert oversettelses program... Endret 10. april 2004 av So Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Tror faktisk jeg var først på 2ern med alle feilene Kule oppgaver forresten. 5ern var desidert vanskligst synes nå jeg... Lenke til kommentar
kimsalabim Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Stussa over den vifta jeg også. Tusja ut alt bortsett fra "S" - Soltek? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Stussa over den vifta jeg også. Tusja ut alt bortsett fra "S" - Soltek? Det var jo selvfølgelig for å gjøre det litt vanskeligere å finne ut hva slags HK det er bildet av. Lenke til kommentar
yodarcc Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 -Og den oransje utgangen på kortet bak der skal ikke være der. Serie porten. det er lyd og game port da Lenke til kommentar
brillan Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Klarte 5`er jeg også. Men den var kjedelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå