Gå til innhold

Nerdetesten Del 3

el-asso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SPOILER, alle løsningene følger!

Okki fant ut hvilket HK det var i 2 nå.

NR 1

Gigabyte er produsent, det er et utklipp av GA-8IPE1000 Pro2-W

NR 2

• Strømmen til chipsetvifta står i P4 kontakten
  • Satt på Via south/north (?) bridge i stedetfor Intel
  • Tatt bort batteriet og satt på en eller annen BIOS elns
  • Tatt bort PS2 og USB kontaker og flyttet COM port lenger opp (husker muligens litt feil hvilken rekkefølge dette går i, men det er hvertfall endret på I/O portene).
  • Sokkelen står opp ned.

Dette er 5 feil som avviker fra originalbildet hvis man ser bort i fra at el-asso har visket ut merket på viften og på HKet for å gjøre det litt vanskeligere å finne ut hvilket kort det er. Bildet er hentet fra denne testen hos Toms Hardware.

NR 3

AMD

NR 4

Ingen anelse, men stemmer sikkert at det er DesertGlow og Howard som tidligere nevnt

NR 5

Pentium 4 Prescott 2.4GHz, kanskje 533MHz FSB. Dette er det korrekte svaret, men hvordan den løses holdes fortsatt litt hemmelig.

NR 6

P4

Juhuuu....jeg klarte alt alene!! /me er 1337....og har alt for lite å gjøre :blush:

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar
3) Alle ekte nerder snakker binærsk. Navn på en produsent innen dataverdenen.

010000010100110101000100

Du er ikke mye til nerd selv, som her oppgir et tall. Et tall er ikke noe navn. Antar vi imidlertid at dette er ASCII-encoding, får vi nok frem et navn. Orker imidlertid ikke dra frem en ASCII-tabell nå, og dessuten har folk svart på spørsmålet ørten ganger alt.

Lenke til kommentar

hmm..

Vet ikke hvordan dere andre fant svaret på nr 5.

Etterhvert som folk begynte å finne svaret fant jeg også fram til Intel Pentium4 E(Prescott) 2,4ghz 533fsb.

Etter å ha gjort en nærmere undersøkelse ble jeg litt i tvil om jeg hadde gjort rett, for etter det jeg fant ut nå kan svaret også være 'LV Xeon "Nocona" 64-bit'. Selv om det kanskje ikke viser til en spesifikk betegnelse på en prosessor.

Endret av Gunderz
Lenke til kommentar
3) Alle ekte nerder snakker binærsk.  Navn på en produsent innen dataverdenen.

010000010100110101000100

Du er ikke mye til nerd selv, som her oppgir et tall. Et tall er ikke noe navn. Antar vi imidlertid at dette er ASCII-encoding, får vi nok frem et navn. Orker imidlertid ikke dra frem en ASCII-tabell nå, og dessuten har folk svart på spørsmålet ørten ganger alt.

Jau, står "binærsk", så da burde man kanskje skrive det ut i det mest vanlige systemet, titallsystemet! ikke gudsfordømt ASCII encoding som ingen bryr seg om :p

Lenke til kommentar
3) Alle ekte nerder snakker binærsk.  Navn på en produsent innen dataverdenen.

010000010100110101000100

:blush: Beklagligvis en noe tilfeldig omgang med begreper. Når det er sagt så har det ikke hindret folket i å løse oppgaven.

Lenke til kommentar

Ahh ahh, jeg har funnet alle feila på nr2 !!§§!!!!!

1: Nb viftestrøm ledningen er kobla i strømmutaket til prosessor vifta

2: Den orange porten er flytte for å få plass til to nye porter som ikke skal være der

3: Det er en via sb når det egentlig skal være intel

4: I stedet for batteri er det en ekstra bios

5: også er sokkelen snudd opp ned(meget bra gjordt faktisk! :thumbup: )

Urk, The Jackal har visst retta opp svara sine så de er rett men jeg sov :(

Endret av So
Lenke til kommentar

Okei da har vi den Endelige listen min(som forhåpentlig er riktig ;) )

**Les på eget ansvar om dere vil oppgavene løse selv ;) **

Nr1 : Gigabyte

Nr2 :

-1. Den orange porten er flyttet nedover(til høyre på bilde) for å gjøre plass til to (de to skinnene) porter som ikke skal være der

-2. NorthBridge kjøleren er koblet til prosessorkjølerens strømuttak og NorthBridgekjølerens eget strømuttak er borte

-3. Det er en VIA SouthBridge når det egentlig skal være en Intel SouthBridge

-4. Istedet for et batteri er det en kopi av biosen der batteriet skulle ha vært

-5. Selve 478 sokkelen er blitt speilet vertikalt(horisontalt på bildet)

Nr3 : "AMD"

Nr4 : Legene er Magnus Johansen aka Desert Glow og Håvard Røste aka Howard

Nr5 : Pentium 4 E(prescott) 2,4ghz 533fsb

Nr6 : "P4"

Endret av So
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...