Joffer Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg har en linux server (Red Hat 7.3 for øyeblikket). Om jeg logger på en anne linuxbox jeg har og scp kopierer noen backupfiler (tar.gz) fra serveren så får jeg ca 4-5MB/s, mens jeg fra en Windows maskin med pscp (siste v0.54 ) bare får ca 1MB/s... Noen som vet hvorfor? Nå skal det sies at med pscp v0.53b så fikk jeg kun ca 200KB/s, men synes fortsatt at 1MB/s er dårlig når jeg får 4-5MB/s med scp linux imellom... er det bare pscp som er "dårlig" laget, eller dårlig ssh 2 implementering? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Hvordan står det til med cpu/bandwith usage? Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 bra.. linux serveren er en hp proliant dl360 ca 1GHz med greit av resurser ledig.. windows maskin, dvs de to jeg har prøvd med, er en Centrino 1.6GHz og en DL380 933MHz win2k server... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 men maxer CPU/båndbreddebruk i noen av endene? Prøver bare å finne ut hva som lager begrensningen. Er det snakk om en 100 megabit linje? Fikk 8 MB/s mellom en 600 mHz billig-AMD 128 MB ram Debian uten X, og en 1,2 gHz celeron med fedora over fish - som går over ssh. Da tror jeg celeronen maxet (CPU), vet ikke med debianen. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 ja er 100Mbit nettverk.. og fikk jo 4-5MB/s mellom to linux bokser... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Sikkert Windows som fucker alt WinSCP er i alle fall et glimrende SCP program for Wintendo. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Pussig - masse ledige ressursjer ledig, men klarer ikke bruke dem ?!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå