Hybelkanin Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg har Telenor ADSL og har et lite irriterende problem; Ganske ofte, kanskje gjennomsnittlig en gang per dag, mister jeg forbindelsen. Først merker jeg at diverse programmer mister kontakten; explorer, messenger og andre (Emule, Bittorrent, DC). Etter et par minutter oppfatter Windows at forbindelsen er brutt og kobler ned. Det går fint å koble opp igjen, men forbindelsen detter vanligvis ut igjen. Detter skjer gjentatte ganger i kanksje 15 minutter, så er det bra igjen. Nettet har også oppført seg merkelig på andre måter: utrolig dårlig hastighet på visse programmer eller at nettet slutter helt å fungere, til jeg rebooter. Jeg har sjekket det mest grunnleggende. De magiske Ta-ut-og-sett-inn-igjen og plugg-ut-og-plugg-inn triksene er prøvd uten hell. Lysene på modemet er som de skal. Jeg ringte Telenor og de kunne ikke finne annen råd an å erstatte modemet, derfor tengte jeg først jeg skulle spørre her om noen hadde peiling? Er det ikke større sansynlighet for at det er nettverkskortet? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå