Gå til innhold

Raptor med defrag-problemer på C:

Anbefalte innlegg

Hei!

I går la jeg inn WinXPPro på en 74GB WD Raptor, alt gikk helt fint og oppstart av Win. går som en drøm.

Jeg Partisjonerte disken i 3 deler, 12 til os, 10 til programmer og resten til spill. Fant ingenting om å gjøre C: partisjonen aktiv og inne i OS er denne muligheten grået ut.

La inn WinXP, Norton System Works 2002 og Norton Internet Security 2002. La inn alle oppdateringene til Win. og Norton og har bare hatt fine opplevelser så langt.

Har også en IDE WD 120 SE disk utenom.

I dag gikk jeg inn for å Kjøre Speed disk på diskene. Hm, problemer... På IDE disken går alt som normalt, altså helt fint, men Raptor disken vil ikke tillate Speeddisk i det hele tatt?

OK, rotet litt rundt inne i div. oppsett og kan nå kjøre speeddisk på partisjon D og E på Raptoren, men C: er bare helt umulig. Altså, Speeddisk starter opp som vanlig på C - Optimizing starting, teller opp til 100% og så kommer teksten Optimizing Sorting 0% opp og ingenting skjer. Hm, er litt stresset nå, har holdt på i hele dag med å få dette til å virke.

Har lagt inn XPPro en gang til, formatert og partisjonert en gang til bare for å ha prøvd det også, lagt System Works og Internet Security inn på nytt igjen og alle partisjoneringer utenom C: fungerer helt topp. Så at D og E på Raptoren ble defraged raskere enn på den gamle 120 - liker det jeg ser, men hvorfor kan jeg ikke kjøre Speed disk på C:?

Er det noen her som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det rare er at Window's egen disk defragmenter fungerer som en drøm og raskere enn noensinne før! Men denne vil ikke kjøre på WD 120GB disken?

Merkelig!

Første gang jeg la in os, glemte jeg å nappe ut strømkontakten i den gamle harddisken og da ble WinXP lagt inn på J: - Greit nok, så inne på Device Manageren at C: som da var tilhørende den gamle disken, var gjort aktiv.

Vel, av med strømmen, ut med strømpluggen på den gamle harddisken, startet opp maskinen igjen, satte inn XP-cd'en og kjørte full partisjonering og formatering på Raptoren - fant ikke noe i oppstarten her som kunne gjøre C: aktiv. La så inn XP og startet opp PC'en for "andre gang".

Slo så av PC'en igjen. Trakk ut strømmen bak på kassen, satte inn strømpluggen til IDE disken og startet opp igjen. Raptor'en var nå C:, D: og E:

CDRomen er da F: og IDE'en da G: og så videre utover. Nå ser jeg at verken C: på Raptoren eller gamle C som nå er G: ikke lenger er aktiv på noen, begge disse er grået ut. Skal det være sånn?

Vet at dette sikkert ikke er noe viktig i det hele tatt, men hadde vært kjekt å kunnet brukt Speed Disk på "Raptor C:" for å si det sånn :hmm:

Endret av Ice T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...