Windoge Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Spørsmålet mitt er om det er stor forskjell om man bruker kjølepasta eller ikke på cpuen ? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Ja! det er stoor forskjell! Siden kjølepastaen som kjent sørger for god kontakt mellom kjernene er jo det ganske selvsagt Med AS-5 var det en fyr som gikk ned 10c* Endret 9. april 2004 av Jerix Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 hehe da burde jeg anskaffe meg kjølepasta.. hadde det på det gamle systemet mitt men gadd ikke kjøpe med en tube for 2 år siden... var kansjke litt dumt det Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Med AS-5 var det en fyr som gikk ned 10c* Det var meg og det var ved å bytte fra en annen type pasta.. så det er store forskjeller på pastaene... Fra nå av er jeg forever artic Silver patriot.. Om det er forskjell med eller uten? prøv å smør på litt Artic Silver 5 du Endret 9. april 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Gikk temperaturen ned 10 grader ved å bytte pasta tviler jeg på at pastaen var påført optimalt før du byttet. http://www.ocshoot.no/paste.htm Lenke til kommentar
3dme Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Fikk temperaturen ned 20 grader m nytt lag kjølepasta, jeg kjører en amd druon 800 og tempen før var ca 50,nå er det ca 30 grader.. Så,du burde absolut bruke kjølepasta.. Endret 9. april 2004 av 3dme Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 med sånne reduksjoner kan det ofte tyde på litt extra dårlig kontakt eller lignernde, leste en som testa diverse pastaer, og artic silver 3 kom ut såvidt bak en vanlig tube tannkrem faktisk, AS 5 var litt bedre temp har veldig mye å si på åssen du får kontakt og kobla dette sammen Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Bygde for en venn og han fikk 86 grader uten as3 og etter vi tok på as3 la temp seg stabilt på ca 50 grader... Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Bygde for en venn og han fikk 86 grader uten as3 og etter vi tok på as3 la temp seg stabilt på ca 50 grader... er ikke 86 grader litt varmt uten pasta? jeg har nå 55 grader load og 30-35 grade idle uten noen kjølepasta. virka veldig mye med 86 grader ! har han en AMD eller Pentium prosessor? Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 jeg må snart ha nytt lag pasta, muligens en ny kjøler/kjøleribbe... CPU'n begynner å bli litt varm. CPU'n er på 51-52 grader med MSN og warcraft luskende i bakgrunnen... vet ikke hvor mye det er når Wc3 spilles though... prøvde engang en annen kjøler og greier, men fikk et problem.. (hadde ikke på pasta, så ribbe ikke tok ned i CPU...) Tempen var derfor godt over 100 grader.. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Bygde for en venn og han fikk 86 grader uten as3 og etter vi tok på as3 la temp seg stabilt på ca 50 grader... er ikke 86 grader litt varmt uten pasta? jeg har nå 55 grader load og 30-35 grade idle uten noen kjølepasta. virka veldig mye med 86 grader ! har han en AMD eller Pentium prosessor? sikkert drittkjøler, men jeg kutta strømmen da den passerte 86 grader... Lenke til kommentar
axxls Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 først......når jg fekk mg ny cpu sååå hadde jg ikke kjølepasta da var cpuen på 58 grader:D nåå kommer dn ikke over 43 :D:D (etter kjølepasta) seff har en AMD athlon xp 2400 Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 tror det ble sånn ca 5 grader forskjell jeg for meg en gang. var riktinok litt kjølepasta der den ene gangen og da, orka bare ikke legge på nytt lag etter att jeg tok den av å renska ribba Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Gikk temperaturen ned 10 grader ved å bytte pasta tviler jeg på at pastaen var påført optimalt før du byttet. Jeg visste veldig lite om kjølepasta før, bare klinte på alt som fulgte med CPU'en... så for noen dager siden kjøpte jeg Artic Silver 5, fulgte denne guiden og nå er tempen på CPU'en gått ned med ca. 7 grader! Alle som kjenner Shuttle vet at vanlig temperatur på et AMD-basert Shuttle-kabinett ligger på litt over 50 grader, vel her er snittet mitt nå: AS5 tuben holder dessuten til mange CPU'er, så den er nå godt forvart i skuffen og jeg vil aldri mer bruke standard kjølepasta Lenke til kommentar
warillion Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 rett meg vis jeg tar feil nå: en kjølepasta skal jo øke kontakt mellom kjerne og kjøleribbe. og resultate av det skal være bedre varme avledning. og da blir kjøleribba varmere fordi varmen fra cpuen blir lettere overført til ribba. og på mi ribbe så sitter temp sensoren mellom ribba og vifta. tror di fleste er plassert i det område. så da burde vel ikke du merke så stor tempratur nedfall? snarer høyere tempratur på ribba vel å merke. og vifta får mer å avkjøle. så da blir jo cpuen kaldere fordi varmen som blir bedre ledet til ribba, og ribba får mer varme å kjøle ned. og da blir cpuen kaldere. men ikke ribba. så hvorfor opplever dere tempratur nedfall og ikke tempratur økning? bare en tanke fra warillion. fortsatt go påske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå