Gå til innhold

HD stoppa _plutselig_ å funke?

Anbefalte innlegg

Scenario: Jeg satt og hørte på musikk og lasta ned stæsj, da Windows ble ganske treig etterhvert.

Bestemte meg for en reboot, og etter den rebooten, vises ikke min WDC 200 GB i hverken Min Datamaskin, Restorer2000Pro eller Diskbehandling i WindowsXP..

I BIOS er den omtalt som en WDC2500 på 8.2 GB.. Noen som vet hva som kan ha gått galt? HD-en er ikke gammel, max 1 måned..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blir vel det samme som det var med IBM..

Litt OT: Har en maskin på jobb, 2 år gammel ca..

IBM Netvista maskin.. tenk.. det står en Maxtor disk i den..

siet litt om hvor mye IBM hadde tro på sine produkter da..

Dette var jo før de solgte hardisk produksjonen

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller har WDC bygget opp et lite rykte i det siste om at deres disker ikke alltid holder så lenge?

har hatt en 80GB nå i 2 år.. Skjønner ikke at den lever jeg.. :roll:

"inn og ut" av kabinett året rundt, trur jeg har bøyd noen pinner og.. Men skrutrekkeren hjalp meg :thumbup:

Lenke til kommentar

haha, min Maxtor 60GB har vel overlevd i 3 år snart, selv om de ikke akkurat har rykte på seg for å ha den beste levetiden.

Men til trådstarter: du har seff skjekket at alle kabler er ordentlig festet og slikt? Prøv å ta de ut og så inn igjen... Kanskje du er heldig og at disken ikke er ødelagt!

Lenke til kommentar

Ingen hardisker er feilfrie, du kan risikere at en nye disk ryker etter noe uker. Du kan og ha en disk i årevis. Husk det er en avanserte enhet, skal ikke mye feil før de slutter å funke, ett støvkorn er nok, ett slag kan også være nok+ mange andre faktorer som kan spille inn.

Selv har eg ikke hatt noe problemer med noen av mine disker etter 2000, men fra 97 til 2000, hadde eg en del problemer. Så dagen disker er meget bra.

Lenke til kommentar

Har stort sett bare hatt WD disker siden jeg begynte med harddisker (med amiga 1200 på 90-tallet engang). Den gamle 13GB WD-disken står nå i familiePC'n hjemme og funker flott enda den. Den er maaaaange år gammel. Mulig nyere disker er mere følsomme for feil enn de gamle der marginene var litt breiere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...