Vicar Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Jeg har denne setup´en: Abit IC7-G P4 Northwood 2.4ghz 533Mhz FSB 512mb Crucial PC3200 DDR Radeon 9800 Pro 2 harddisker(En 40gb Seagate Barracuda, en 160gb WD Caviar) CPU, VGA og chipset er kjølt med Waterchill, og det er vel her problemet er... Har hatt Waterchill en god stund nå, par-tre måneder eller noe slikt. Men etterhvert hadde slangene blitt dekket innvendig med noe grønt algeaktig skit, så jeg bestemte meg for å bli kvitt dette... Tømte først hele systemet for vann, tok ut alle slangene(og var _ekstremt_ forsiktig for at det ikke lakk noe vann), og renset de (Woo, piperensere!). Satte de så tilbake igjen, og fylte systemet igjen, selvfølgelig med kun Waterchill kobla til strømforsyninga. Da systemet var fylt, kobla jeg til resten av komponentene, skrudde på... Ingenting skjer. Ingen reaksjon på skjermen. Her blir jeg rimelig urolig, og skrur av dataen, kobler fra strømmen, og resetter CMOS. Skrur på igjen, og jeg ser bootscreen! Woot! ...Men det varer bare i 15 sekunder eller noe slikt. Så skrur dataen seg av. Blir jævlig skremt, skrur på igjen. Ingen bootscreen. Resetter CMOS igjen. Og igjen. Og igjen... Hjelper ikke en døyt, får ikke bootscreen lenger. tar ut batteriet på HK´et, setter inn igjen etter 5 minutter... Hjelper ikke det spor. På meg virker det som om CPUæen har tatt kvelden. Men hvorfor skulle det å skifte slanger (Jeg sølte _ikke_ med noe vann :x) gjøre at CPU´en stryker med neste gang dataen skrus på? Den kommer forresten ikke med en fin "BEEP"-lyd noen sekunder eter den er skrudd på, som den pleide før. Noen ideer? All hjelp mottas med takk. Edit: Jeg tok fra hverandre hele skiten og satte den sammen igjen uten at det hjalp. Så det er nok ingen løse kontakter eller slikt. Endret 9. april 2004 av Vicar Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 pcen din trenger en legetime, dra inn til nærmeste komplett/datakjede-butikk hvis du er i nærheten av en... eller så har du vel no support?? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 meget merkverdig.. Ta ut alt utenom hk, cpu, og skjermkort og minne, prøv så å start opp.. får du bilde da på skjermen? Går ikke det, så ta ut alt av kabinettet, legg hk oppå en antistatisk pose og monter cpu, skjermkort og minne på og start.. Du kan også prøve å få testet hver enkelt kompnent ver for seg i en annen maskin- Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) tror du kanskje kan ha trøbbel med biosen, er du sikker på at alle delene står ordentlig i, kanskje du har skrapt bordi h-kort chippen eller? Endret 10. april 2004 av Harry_-_ Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 test psuen for seg selv ved å kortslutte pin 14 og 15, og se om den funker. virker som om den leker seg litt.... hvis ikke det funker, så dra ut minnebrikkene. jeg har klart å fikse de rareste problemene ved å gjøre det. hvis ikke det funker, så test delene i en annen maskin. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 jeg hadde samma problemet på 2pcer, det jeg fant ut at hket, satt rett på kabinett plata, så at kabise slukte strømen,.. Lenke til kommentar
Vicar Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 PSU'en ser ut til å funke fint... Waterchill kjører når strømmen skrus på, samme gjør kabinettviftene. Prøvd uten minne i og, samme resultat. Og det skal ikke være noe som gir HK'et kontakt med kabinettet... I så fall skulle vel ikke LED-lampa lyse når det er strøm på? :x Tror muligens jeg får reklamere på hovedkortet... Kan nesten ikke forstå annet enn at det har tatt kvelden. Er bare en måned gammelt eller noe slikt. Om så CPU'en er død skulle den jo gitt fra seg beep codes? Takk for alle forslag. Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) det er nok hovedkorte som er defekt tror jeg tviler på at det er størm forsynigen. Endret 11. april 2004 av Aadna Lenke til kommentar
Vicar Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Ja... Får sende en mail til de jeg kjøpte det fra og be pent om et nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå