Gå til innhold

Ikke-raid på raid kontrolleren ?

TBJ

Anbefalte innlegg

Er det mulig å koble opp HD'er på raidkontroller'n på MSI K7T266 Pro UTEN å kjøre i raid ?

Jeg testet dette med en gang jeg fikk hovedkortet (7 mnd. siden) og fikk det ikke til den gang.

Jeg fikk det til med mitt gamle hovedkort, Abit KT7-Raid.

Kanskje jeg har hoppet over noe i BIOS'en, eller nyere BIOS'er har kommet med den muligheten.

Noen som vet om det går ?

Jeg har altfor mye styr inni kabinettet mitt til at jeg gidder å rive ned alt igjen for å teste hvis det ikke går.

Hvis noen har fått det til, hvilken BIOS verjon kjører dere ?

Spesiellt oppsett i bios eller raid-bios ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-01 00:57, TBJ skrev:

Fant frem en HD og testet. Det gikk !!!

Men ... går det med 2 HD'er ?

(eller vil den da kreve at de kjører raid ?)

Sett i først 1 disk, boot opp osv. Deretter kan du slå av pc'en og sette i enda en disk. Mener det skal fungere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei

Jeg har prøvd å innstallere en enkel disk på raid3 ved promise raid kontroller:

Fikk satt opp HD(MSI sa at om en satte jumperen til slave pos. ville den funke på Promise kontr.) som en enkel arry i fast track. og hadde raid på i bios, fikk formatert og partisjonert. La inn raid driverne(F6 i Win2k setup), men fikk problemer da jeg skulle innstallere windows. Setuppen hadde startet å laste inn filer, da det kom feilmelding om at en fil ikke kunne innstalleres. Måtte så restarte.

Har nå innstallert HD på IDE1, funker bra... Men er ikke det jeg ønsker.

Mitt spørsmål er da; kan det være problemer med å bruke OSèt på HD knyttet til Promise controller i ata mode?

Lenke til kommentar

Du kan koble til så mange disker du vil, men pass på å ha dem jumpra ti CS av praktiske årsaker.

Det er likevel på det sterkeste å anbefale RAID oppsett, noe jeg fikk smertelig erfare i går da en av mine WD1200(tre uker gammel!) disker gikk dukken og tok med seg over hundre giga data :sad:

Skulle ønske jeg hadde råd til dobbelt så mange disker slik jeg unngår samme tingen en annen gang ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...