PacAnimal Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Serveren vår trenger ganske enkelt noen nye deler. Den skal kjøre ftp, web, vpn og neverwinter nights server. Planen var å kjøre nwn serveren (5-15 samtidige brukere) på en av to athlon mp prosessorer og ha systemprosessorer på den andre, om mulig. Bruker Debian linux og har null erfaring med dual-cpu systemer på linux fra før. Anbefalinger og tips i denne forbindelse mottas med takk. Ellers lurer jeg på om noen har noen anbefalinger til et athlon mp (som er den billigste løsningen for flere prosessorer?) hovedkort og tilhørende prosessorer som er såpass kraftig at en av dem fint kan ta seg av nwn serveren alene. Hvor mye minne anbefales forresten til en slik boks? Vi skal kjøre glftpd (ftp server) med max ca. 10 brukere på av gangen, en apache webserver med en ganske normal webside og et lite forum på, nwn for 5-15 spillere og et vpn med en 3-5 folk. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Hvor mye penger har du..? Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 jeg ville anbefalt MSI K7D-Master L, veldig bra og stabilt hovedkort, bruker det selv her.. kjører modda XP`er uten problemer, kan spare masse penger der hvis du tør angående ram så ville jeg har 1gb+, kan aldri få for mye selv om ram er svindyrt nå. Du må huske på å bruke en kraftig PSU da dual trekker en god del, fungerer brillefint med en 430w Enermax f.eks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå