Oldie Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Hvordan slippe spørsmål om aktivering av XP etter en ny installasjon. Hvis du må reinstallere Windows XP og vil slippe å reaktivere produktet gjør du følgende: Ta en kopi av filen C:WindowsSystem32wpa.dbl. Installer Windows XP på nytt. Start XP i sikkerhetsmodus. Kopier filen tilbake der du fant den og du vil slippe å reaktivere operativsystemet. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Helt lovlig? Huhm, aktiveringsgreia er jo der for at microsoft faktisk *prøver* å hindre piratkopiering (om det funker, er en annen sak). Uansett er nok dette ikke lovlig, uansett hvordan man vrir og vender på det. Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 For at metoden i det hele tatt skal være mulig, kreves det jo at du allerede har registrert din XP på vanlig vis. Dette er for å slippe gjentatte registreringer - f.eks. etter en reinstallering... Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 eller så kan du få tak i den windows xp verisjonen jeg har der slipper du og registere windows xp. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 eller så kan du få tak i den windows xp verisjonen jeg har der slipper du og registere windows xp. ...du snakker ikke om PIRATKOPIERT xp? Lenke til kommentar
Timur Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) C:WindowsSystem32wpa.dbl. Den mappa var ny Topic: Men jeg vil da tro at det er lovlig så lenge du ikke legger den ut på nett, eller gir den fila til andre. Det er jo egentlig bare for å spare tid og ressurser, man gjør det. Edit: Leif da skrivefeil er nå begravd. Endret 10. april 2004 av Timur Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Men jeg vil da tro at det er lovlig så lenge du ikke legger den ut på nett, eller gir den fila til andre.Det er jo egentlig bare for å spare tid og ressurser, man gjør det. Men man kan også bruke dette for å "cracke" winxp. Hvis jeg vil sleppe aktiveringa, kan jeg bare kopiere denne fila fra en venn f.eks... Uansett er det ikke noe gale med å unngå aktivering, så lenge det tjener til lovlige formål; dvs at man selv har lovlig versjon av winxp... Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 hmmmm, fikk med en orginal XP rec cd med maskina mi å den trenger man ikke å aktivere. hehe går ut ifra for Fujitsu Siemens sin skyld at de vet hva de snakker om. Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 En sånn recovery cd er bare et "speil" av Windowspartisjonen(f.eks. laget ved hjelp av Norton Ghost). Kan kun benyttes på den ene maskinen. Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 ja, det vet jeg. men det er en helt vanlig XP installasjon. og det er et helt vanlig XP oppsett når den er ferdig installert, bortsett fra aktiveringa da. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 den fila som er nevnt her inneholder etter hva jeg vet bare litt info om hardware. Og siden man jo har samme hardware etter man har formatert som før man formaterte, så fungerer det. Hvis en med helt annen hardwarekonfigurasjon prøver samme fila skal det i realiteten ikke fungere. Det er hvertfall ikke ulovlig å kopiere fila og legge den inn igjen etter en reinstallasjon, for den sier jo bare at din versjon av XP er aktivert til din HW-konfigurasjon. Endrer man DRASTISK på HW-konfigurasjonen sin er det vel slik at man må aktivere på nytt, så lenge man ikke aktiverer flere ganger innen en viss periode. bertie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå