Aldi Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Får melding om at det er en ukjent USB enhet tilkoblet usb porten, når jeg kobler til mitt kamera. Fungerte på en kompis sin PC, mens på min går det i baklås. Kamera står med medling i vinduet : intializing USB enhet, og jeg må ta ut batt for å slå det av Noen som har kjennskap til slikt ????? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Tydeligvis noe feil på din PC ettersom det virker på en annen. Virker det med andre USB enheter på samme USB port? Kan du ha programvare som forårsaker konflikt med Minolta programvaren? Hvilket OS har du, og hvilket OS har kameraten din? Er litt lei av folk som skriver hva problemet er, og ikke noe mer. Vi trenger mer info. Endret 9. april 2004 av Afseth Lenke til kommentar
Aldi Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Vi kjører begge XP Pro. Mitt USB headsett funker på usb porten. Har innstallert og avinstallert programvare fra Minolta, ute at det hjalp. Mangler jeg en driver for usb porten ?? Vet ikke hva mer info du trenger Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Når én enhet funker, så fungerer nok USB porten slik den skal. Det jeg ser som mest naturlig, er at du har noe programvare eller drivere som er i konflikt med Minoltas programvare eller drivere. For å omgå problemet, kan du kjøpe en kortleser. Disse koster vel fra en 200 kroner og oppover, men da får du kjappere overføring, og i Windows XP slipper du vanligvis å installere så mye som en eneste driver. Du bare plugger den inn, og den kommer opp som en egen harddisk i "min datamaskin" eller utforsker. Så kan du bare dra over bildene til den mappen du vil. Pass på at du kjøper en kortleser som passer til SD kort, som vel er det Minolta bruker. Denne burde passe bra : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=113721&cks=SER Kan være lurt å avinstallere Minolta programvaren før du installerer denne kortleseren i tilfelle den skaper konflikter. Les også bruksanvisningen på kortleseren først i tilfelle dette er en av de som krever at du installerer en driver. Lenke til kommentar
Aldi Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Det var slik OS viste mitt kamera før, som en flyttbare disk. Har kjøpt ny pc, og det er da prob oppstår. Hovedkort er Asus K8V. Om jeg ikke finner årsaken til prob, så kjøper jeg kortleser ja. Takker for info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå