themisfit Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 har ikke spesielt god greie på dette, men lurer på hva jeg trenger for å kunne spille gitar rett inn på pc, og senere editere i fruitloop, cubase eller et annet musikkeditprogram. antar at jeg må skaffe meg et lydkort med en slags jack-inngang som passer til gitarforsterker, eller hva? i tilfelle, kan denne typen lydkort skaffes som usb \ firewire? har laptop Lenke til kommentar
god_online Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 På et standard internt lydkort er det som rege enl Line-In og evnt. Mic-In port. Det skal være fullt mulig å koble fra Line Out på gitarforsterkeren til Line-In på lydkortet, men jeg er litt usikker på impedanse/spenningsforholdet. Det er ihverfall viktig at du IKKE bruker Main Out da dette garantert vil sprenge inngangen på lydkortet ditt. Det finnes etter det jeg vet flere lydkort for USB(2). Er litt usikker når det gjelder FireWire, men disse kortene vil være langt bedre lydkvalitetsmessig, ha flere muligheter/innganger og generelt være en mye bedre løsning. Men, det koster selvfølgelig endel penger... Har du PC'en din USB2 (Hi-Speed USB), er det viktig at du ikke har noen USB1-enheter tilkoblet samtidig på samme kontroller (det er som regel bare 1 kontroller, men flere porter), da dette vil gjøre at ytelsen faller betraktelig. Dette fordi USB1-enheten lager en flaskehals og du vil dermed ikke kunne bruke kortet for 100% av det det egentlig er kapabelt til. Lenke til kommentar
themisfit Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 har IKKE usb2.0, bare firewire. kunne du postet en link til lydkort som vil være tilpasset mitt formål? hva slags pris snakker vi om for et bærtbart kort da? rundt 1000-2000 kr? Lenke til kommentar
BlinkyBill Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 nå er det sikkert noen her som har erfaring med slikt (ikke jeg), men om du vil ha et godt svar på dette er du nok "better off" om du spør i en musikkhandel (den typen som selger instrumenter, altså ikke platon o.l.). Om du ikke har noen slik butikk i nærleiken, så kan du kan for eksempel ringe Hagstrøm Musikk her i Bergen. De er gjennomproffe, og det er 99.9999% sikkert at noen der kan fortelle deg hva du trenger. Lenke til kommentar
god_online Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Du kan jo alltids sjekke H E R Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Kjøp deg ein form for preamp.. Ein POD eller POD-Clone som f.eks V-Amp/V-Amp 2 funker bra.. Du får dei billig.. Ned i 500 brukt. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Procom kjører kampanjepris på sitt M-Audio Firewire Audiophile lydkort (kr. 2.695,-). Det er mobil utgaven av mitt forrige lydkort (Audiophile 2496), som er svært bra for prisen, og har disse features: 4 x 6 24-bit/96kHz I/O 2 x 4 analog operation (RCA) digital S/PDIF (coaxial) I/O w/ 2-channel PCM digital out also supports AC-3/DTS surround sound headphone output with dedicated level control flexible software-controlled mixing of hardware and software I/O aux sends on all channels and aux output assign allows for dedicated headphone mixes and sends to external effects user-assignable front-panel level control (output, input, software return, aux send) zero-latency hardware direct monitoring low-latency ASIO software direct monitoring momentary switch for A/Bing two software-assignable headphone sources or switching ASIO monitoring on/off 1 x 1 16-channel MIDI I/O power on/off switch with indicator LED powered via AC supply or FireWire bus ( 6-pin FireWire port required) 2 convenient high-speed FireWire ports includes Maximum Audio Tools software bundle Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Når du først skal bruke penger på et profft lydkort bruker du gjerne en god del. Ikke kjøp Audiophile 2496. Gå heller for 1010LT som forøvrig har gode utvidningsmuligheter. Lenke til kommentar
wilbur Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Lettest er å kjøpe Guitarport fra Line 6. Eller så kan du kjøpe en mbox fra digidesign. Da får du også Pro Tools med på kjøpet. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 jeg bruker m-audio delta 1010lt når jeg spiller inn (bruker Behringer vamp pro som vAmp.) og jeg er kjempe fornøyd med det, store ekspanderingsmuligheter. men hvis du skal ha et eksternt kort så gå for Hidden sitt forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå