Gå til innhold

Beste Hovedkort for overklokking av P4 Northwood

nico

Anbefalte innlegg

Hva er det mest overklokkingsvennlige og stabile Hovedkortet for å overklokke P4 Northwood prosessorer. Jeg skal kjøpe en 1.6 Ghz og vil overklokke den skikkelig.

Lurer endel på om jeg skal velde SiS eller Intel chipsets osv.

Jeg vil helst ha en løsning med DDR PC2700 ram siden de er gode og overklokke og billigere enn RDRAM (ihvertfal ikke noe SDRAM, heh). Asus er kjent for stabilitet, men har Asus kortene mange instillingsmuligheter for overklokking (som agd/pci bus dividere, mange vcore innstillinger, blah, blah).

Hvis kortet har RAID er det et plus. Lydkort integrert er av ingen betydning og jeg vil helst klare meg uten det. En annen kjekk ting er støtte for ATA133, USB2.0, firewire, etc.

Håper på svar. (Det er sikkert mange andre som lurer på hva slags kort de skal ha til sin P4. Har også sett i de andre threadene, men mange blir bare besvart med.. Jeg kjører ditt og datt og det er bra nok.. jeg vil ha litt mer info en det kansje)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg skrev er at jeg selv var med å testet kortet det er skrevet om.

Testen er faktisk meget informativ når det kommer til hvilke specs det har.

Lignende tester med samme kort andre plasser konkluderer stort sett med det samme.

Vil absolutt anbefale dette.

Lenke til kommentar

jeg har abit sd7-533. fungerer utmerket.

har en 1.6 northwood på 2.4ghz.

kortet ble levert med nyere bios som ikke støttet mer enn 1.675v ,men det var bare å "nedgradere" biosen til en eldre versjon, og...vips! så kunne jeg ha..hmm...ganske mye mer. husker ikke nøyaktig hvor mye. 2.3v tror jeg... vaffal mer enn nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...