nico Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Hva er det mest overklokkingsvennlige og stabile Hovedkortet for å overklokke P4 Northwood prosessorer. Jeg skal kjøpe en 1.6 Ghz og vil overklokke den skikkelig. Lurer endel på om jeg skal velde SiS eller Intel chipsets osv. Jeg vil helst ha en løsning med DDR PC2700 ram siden de er gode og overklokke og billigere enn RDRAM (ihvertfal ikke noe SDRAM, heh). Asus er kjent for stabilitet, men har Asus kortene mange instillingsmuligheter for overklokking (som agd/pci bus dividere, mange vcore innstillinger, blah, blah). Hvis kortet har RAID er det et plus. Lydkort integrert er av ingen betydning og jeg vil helst klare meg uten det. En annen kjekk ting er støtte for ATA133, USB2.0, firewire, etc. Håper på svar. (Det er sikkert mange andre som lurer på hva slags kort de skal ha til sin P4. Har også sett i de andre threadene, men mange blir bare besvart med.. Jeg kjører ditt og datt og det er bra nok.. jeg vil ha litt mer info en det kansje) Lenke til kommentar
nico Skrevet 31. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2002 Jepp. Har sett litt på det kortet (også kommet over samme siden). Det ser jo vedig bra ut utifra testen. Er det noen som har et slikt kort? (Og fik dere bra resultater, stabilitet?) Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Sjekk denna linken! Overklokking av En 1.6Ghz northwood med Abit SD7... http://www.slapps.com/review/sd7/index.htm Lenke til kommentar
jason Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Grunnen til at jeg skrev er at jeg selv var med å testet kortet det er skrevet om. Testen er faktisk meget informativ når det kommer til hvilke specs det har. Lignende tester med samme kort andre plasser konkluderer stort sett med det samme. Vil absolutt anbefale dette. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 eg har høyrt at nyere versjoner av det kortet så kan du ikkje stille cpu spenninga noko særleg høyt Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 jeg har abit sd7-533. fungerer utmerket. har en 1.6 northwood på 2.4ghz. kortet ble levert med nyere bios som ikke støttet mer enn 1.675v ,men det var bare å "nedgradere" biosen til en eldre versjon, og...vips! så kunne jeg ha..hmm...ganske mye mer. husker ikke nøyaktig hvor mye. 2.3v tror jeg... vaffal mer enn nok. Lenke til kommentar
kalvesta Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Du kan også ta en titt på denne testen i PC World : http://www.sol.no/cgi-bin/cgo/C1_pcworld/d...kel.cfm?id=2020 Lenke til kommentar
kalvesta Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Gå også til denne siden og velg "CPUdatabase" øverst på siden og vleg deretter P4 1.6a http://www.overclockers.com/ Den som har klokket P4 1.6 høyest bruker TH7II-R og klokket den til 2.8ghz.... Ellers er både ASUS P4B266-c og MSI 845 Ultra godt representert i det øverste sjiktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå