LarsP Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Først av alt så vet jeg ikke om denne er postet _helt_ rett, men jeg fant ingen andre kategorier som passet bedre. Moderator, flytt den gjerne om du har noen bedre forslag. Anyways --> ontopic: Jeg sliter med noen popups som jeg får i Windows. Disse sniker seg via MSN. De kommer med beskjeder som: "Lei av slike pop-ups: gå til www.xxxxx.xx" Jeg har kjørt spybot, men uten hell. Noen som har erfaringer/løsninger? mvh Lars Pedersen! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Altså, du får reklame via MSN (dvs msn-vinduer som popper opp med reklame. sånt chatte-vindu). Eller? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Eller mener han "Messenger", som ofte forveksles med MSN, og er en ofte misbrukt tjeneste som man slår av i control panel - administrative tools - services? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Ta et skjermbilde av fenomenet/reklamen/spammen (kall det hva du vil) og legg det ut her (komprimert og klipt ned, selvsagt!), så vi får vite hva det er snakk om i alle fall. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Kanskje jeg formulerte det litt dårlig. Uansett: skulle gjerne tatt et screenshot, men det kommer random så jeg prøver å forklare det i mens. Det er ikke et msn-vindu, men snarere et vanlig windows-informasjonsvindu med tekst der du enten kan trykke ok eller krysse det ut. Jeg har kryssa det ut til nå i frykt for enda mere dritt på PC'n... noen med? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Skru av messenger servicen. Denne har INGENTING med MSN å gjøre, så du mister ikke den derre MSN-messenger hvis du bruker den. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) dette var det nærmeste jeg kom noe webspace, men men... Kom på det der med messenger kontra. msn! kan prøve! ehm: hvor i kontrollpanel---> guide? Endret 9. april 2004 av LarsP Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Dette er messenger servicen greit nok ja. Bare disable den totalt i admin. tools - services. Servicen heter enkelt og greit "Messenger". Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Takk pus! Her har vi HW.no i et nøtteskall. Rask(40 min, og det var med litt om og men fra min side!) og informativ hjelp. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Og hvis du vil bli kvitt det for godt så er dette en fin ting å gjøre Klikk på start -> kjør (WIN+R) og skriv inn følgende: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove Denne kommandoen vil fjerne Windows Messenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå