Polarbastard Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Hei Hvordan vet man på forhånd at prosessoren man tenker å kjøpe er ulåst? Jeg tenkte da på en AMD 2500. Kan man finne det ut på navnet, slik som fx. AXDA2500DKV4D, eller er det noe annet man bør se etter (annen merking) ? Noen tips hvilken websjappe man bør kjøpe en slik CPU fra? Hvilket HK anbefales for OC med en slik CPU? Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 jeg kjøpte min 2500+ barton hon pcutstyr.no for 2måneder siden... den er ulåst. angående hk så er abit nf7-s 2.0 et bra valg.. har dette også og kjører 100% stabilt på 3200+ og er seff veldig fornøyd... men du bør ha ram også..(sjøl så har jeg 1gb twinmos cl 2.5 pc3200 itillegg på cl 2 og dette funker også bra.. uten å øke vcore.. (eneste tempen økte ca 7-8 da jeg byttet cpu fra 2400+) men jeg byttet hk samtidig også så jeg vet ikke om det er hkene som måler feil eller hva.. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 tror ikke at det er noe sånn merking på ulåste CPU'er. Er og vanskelig å få tak i en ulåst 2500+. mener at det var i uke 39 2003 at AMD begynte å låse 2500+. Hovedkort til OC er vell Abit NF7 V2.0 og NF7-S V2.0 best synes eg. ensete forskjell mellom NF7 og NF7-S er at sistnevnte har S-ATA og koster noen lapper mer. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Takker for svarene Hmmm.... så i Uke 39 begynte de å låse den Bartonen? Regner med at de fleste websjappene har tømt lagrene med 2500 mange ganger siden den tid, så da er det vel ikke greit å få tak i en slik ulåst CPU! Er det lett å låse den opp? Må man da "lodde" sammen noen av de små punktene på CPU for å låse opp MP, eller kan man benytte noen form for software? Lenke til kommentar
klikko Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 skyt meg hvis jeg tar feil, men det finnes jo hovedkort som driter i at cpuen er låst... da kan du stille på multiplier... er ikke helt sikker på hvilke kort.. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Man skal kunne se når CPU er produsert av det nummeret som står på boksen til CPU. Det er vel slik man ser hvilke CPUer som kan være gode klokkere osv, av produksjonsdatoen. Det er folk som tester CPUene sine, og legger ut klokkbarhet med produksjonsdato på nettet. Hvis mange har gode klokkere i f.eks. en viss uke er det et bra CPU nummer. (Ikke skyt meg hvis jeg tar feil) Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Takker for svarene Hmmm.... så i Uke 39 begynte de å låse den Bartonen? Regner med at de fleste websjappene har tømt lagrene med 2500 mange ganger siden den tid, så da er det vel ikke greit å få tak i en slik ulåst CPU! Er det lett å låse den opp? Må man da "lodde" sammen noen av de små punktene på CPU for å låse opp MP, eller kan man benytte noen form for software? du må drive å lodde. søk på google så finner du en hau med sider. her finner du linker om hvordan lodde etc. Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Kjøp deg en amx xp mobile cpu, de er ulåste og overklokkings vennlige Lenke til kommentar
defzx Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Hvordan finner jeg ut hvilken dato cpu-en ble laget? har skrivd ned hele steppingen.. Lenke til kommentar
brillan Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Hvordan finner jeg ut hvilken dato cpu-en ble laget? har skrivd ned hele steppingen.. Post steppin her, så kan vi vise deg.' Edit: Post nr 300 ;D Endret 9. april 2004 av eXploid Lenke til kommentar
defzx Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Dette er hele steppingen: AXDA2500DKV4D 1097687B41564 AQXEA 0406XPMW Lenke til kommentar
brillan Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Dette er hele steppingen:AXDA2500DKV4D 1097687B41564 AQXEA 0406XPMW Den er Fra 2004, uke 6 Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Alle amd før uke 39 er ulåste, etter 42 låst...og tilfeldig mellom de ukene du har desverre fått ett låst eksemplaer... Lenke til kommentar
defzx Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 ja, men er det en god klokker for det? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 ja, alle 2500+ har samme MP som 3200+ men annen FSB. FSB kan du stille på i bios og setter du den til 200 skal du få 3200+. (teoretisk sett) Lenke til kommentar
defzx Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Hvis man stiller fbs-en til 200 kommer cpu-en til å svikte, man må jo stille på V core også, må man ikke? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 For å vite om en CPU er låst eller ikke må man vite hvilken uke den er produsert i og evt. steppingen (det er visse uker det ble produsert både låste og ulåste CPU-er). De kan ikke låses opp, iallfall ikke skikkelig, og det fungerer uansett ikke med nForce2-kort. Mobile Barton er uansett ulåste og klokker i tillegg endel bedre enn vanlige Bartoner. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Jeg fant ut i går at min xp3000+ var ulåst, og fikk klokka den til 2,6 (ustabil) med 1,8v med mp på 13 (vanlig), brukte CPU-Z, et klokkeprogram i windows.. MEN, nå er jeg hos Nikkor og jeg mista pc'en på vei opp trappeoppgangen her og nå får jeg ikke klokka i det HELE TATT CPU-tempen har gått opp med 11 grader, tatt av og på CPU vifte men ble bare 1 grad lavere elns.. Men min xp3000+ er ivertfall ulåst og jeg kan stille mp.... Har ikke sjekka steppingen... EDIT: nå er problemet fiksa, en kab vifte til var alt som skulle til, nå ligger CPU-temp på 43 grader idle @ 2100rpm og HK på 18 grader Endret 10. april 2004 av Kasp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå