Sjefern Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) MistaPi: Ja jeg kjører XQ driveren. Prøvde flere brett og så godt etter for å se om heg så noe galt. Alt fungerte knirkefritt. Krezzo: Gi opp hele driveren. Den er ikke helt god. Når jeg spilte Far Cry fikk jeg nesten allt grått. Borsett fra grønne blader og armen/våpenet mitt. Fjern driveren med driver cleaner som jeg linket til tidligere eller bruk system restore. Hvis du vil ha en annen omdiskutert driver kan du laste ned DENNE Det er en driver som skal være rask samtidig som den skal gi bedre grafikk. MistaPi liker de ikke men jeg kan ikke se noe feil med de. (du har lest tråden ) Skal sjekke FPS i cs nå. *ble nyskjerrig* Endret 9. april 2004 av Sjefern Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Ikke noe problem med fps i cs. Konstant 99. Og det var med Starstorm XQ. Da kan det jo umulig være noe problem med Starstorm X. De skal jo gi enda bedre ytelse. Men Krezzo... Hvis du ikke gidder å prøve noe annet enn verifiserte Nvidia drivere kan du laste nedDENNE Det er den nyeste Nvidia-driveren som de har garantert skal være bug-free. PS: Du husket å starte spillet på nytt igjen etter å ha skrevet fps_max 100? Endret 9. april 2004 av Sjefern Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Kom på en ting til angående 60.72 driveren. Prøvde den i BF1942. Ingen grafikkfeil. Prøvde den i max payne 2. Ingen grafikkfeil. Prøvde den i UT2004. Ingen grafikkfeil. Da gadd jeg ikke prøve det noe lenger .Spiller tross alt Far Cry for øyeblikket og da hjelper det ikke at driveren fungerer i andre spill Men er det noen der ute som ikke spiller Far Cry ville jeg ikke nølt med å iallefall prøve. Husk bare å sette et "system restore merke" før du innstallerer den. Prøvde ikke forskjeller i fps eller 3dmark men de fungerte tydligvis i spill bortsett fra Far Cry. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 MistaPi: Ja jeg kjører XQ driveren. Prøvde flere brett og så godt etter for å se om heg så noe galt. Alt fungerte knirkefritt. Det syns jeg er ganske utrolig når problemet sitter rett foran deg og slår deg hardt i ansiktet. Legg merke et stykke fremfor deg når du går/løper og legg merke til vegger o.l som er et stykke unna deg når du beveger på deg. Merk texture shimering oppstår når du beveger på deg og ikke når du står stille. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) Prøver du dette selv nå MistaPI? Kan jeg ikke se slike ting som du beskriver. Mulig det var det i eldre Starstorm drivere men som sagt kan jeg ikke se noen i disse. Har forresten gått tilbake til den "gamle" 56.72 for å svirkelig sjekke om jeg så noen forskjell i cs. Men nei..... skifter tilbake til Starstorm XQ nå Endret 9. april 2004 av Sjefern Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Prøver du dette selv nå MistaPI? Kan jeg ikke se slike ting som du beskriver. Mulig det var det i eldre Starstorm drivere men som sagt kan jeg ikke se noen i disse. Ja jeg har nettopp prøvd disse driverene og det var ganske grusomt. Men når jeg tenker etter så bruker du kanskje AF? Dette eliminerer en del texture aliasing og negative LOD vil da ikke ha så stor effekt. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 (endret) AF hadde jeg på "application controlled" Vet ikke om det hadde noe å si da Hvor blir det forresten av screenshot når man trykker f12 i far cry? Endret 9. april 2004 av Sjefern Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. april 2004 Forfatter Del Skrevet 9. april 2004 Nå har jeg prøvd enda en gang å se forskjell i cs. Først trodde jeg jeg skjønte hva du mente men så skiftet jeg til vanlige 56.72 og der var jo samme greia. Beklager MistaPi men jeg skjønner ikke hva du mener. Mulig kortet mitt takler det på en annen måte enn ditt. Jeg vet ikke. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Kan ikke dere to bare ta screenshots og legge ut link til dem!!?? PRINTSCREEN ....Lim inn Lenke til kommentar
fLR Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Har ikke 100 fps uansett hvilken driver jeg bruker jeg, enda skjermkortet mitt er genialt til det meste. Muligens fordi jeg har en sliten XP1700+? Hehe Nå har jeg riktignok ikke prøvd Sandstorm XQ da. Endret 10. april 2004 av fLR Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Beklager MistaPi men jeg skjønner ikke hva du mener. Mulig kortet mitt takler det på en annen måte enn ditt. Jeg vet ikke. Jeg kan ikke akkurat tvinge deg til å se problemet. Men som sagt er det en grunn til at nVidia eller ATi bruker en slik LOD instilling og jeg har ingen problemer med å se den grunnen. After reading this thread I figured this board really needs someone who knows how these things work to educate you guys, no offense intended. Playing with LOD -15 is NOT the way it's meant to be played. In fact, what it does is just effectively disable mipmapping, and brings back all the aliasing mipmapping was invented to solve. If mipmapping reduced quality, I don't think nVidia and other IHVs would spend loads of resources on implementing it, and waste large portions of their transistor budget on it, instead of putting these into gaining performance or more features. Just look in the distance, what do you see? It's not that you see "every grain of sand", it's that you see some particular grains but not other grains. And as you move a fraction of a millimeter you see another grain, which may then have another color and it will cause the pixel to blink. You don't have as many pixels as there are grains of sand in the image. The whole screen will be litterally packed with pixels that shimmers and twinkles. It does make it look sharper, but this is not real. You don't see this in a movie or on photos. Just look at a photo, do you see every grains of sand there? No. You see averages of the colors that each "pixel" on the photo philm covers of the scene. If you want sharpness, you should be using anisotropic filtering. It filters the scene in a way that approximates the real coverages of the texture in screen space quite well, and will thus look quite similar to how things would have turned out on a photo. Just disabling mipmapping won't accomplish this, in fact it's more like throwing in a random() function over large portions of the screen. When I read this thread I'm getting quite sad. It feels like many manyears of work and many millions of investments on putting out a solution to the texture aliasing problem are wasted. It would never have passed my mind that consumers don't want this solution. It amazes me that so many people think this represent "good quality". Yes, that's subjective, and if it feels fine for you then do as you please, but playing without mipmapping was certainly not the way it was meant to be played, otherwise mipmapping wouldn't have been implemented. ]Kan ikke dere to bare ta screenshots og legge ut link til dem!!?? PRINTSCREEN ....Lim inn Som sagt kommer texture aliasing/"pixel svømming" fram når du beveger på deg. Screenshots vil ikke kunne fange opp dette. Endret 10. april 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Okay. Well quoted by the way Jeg syns jeg husker at jeg prøvde Sandstorm driverne en gang for noen mnd siden, da de med 'extreme quality'. Husker ikke hvorfor jeg slutta med dem..hehe. Men en grunn var det vel. However, jeg har nå testa 60.72 driverne kjapt i FarCry Demoen, og jeg må si at jeg ser null forskjell, hverken med bildekvalitet eller FPS. Scoren min gikk opp 100+ i Aquamark, men det kan jo være helt tilfeldig. Skal prøve litt i andre spill jeg har, men tviler på at det er så store forsjkeller egentlig.. Jeg gleder meg til neste uke! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Vel, har teste BFV nå.. opplevde ingen forskjell.. Kortet mitt sliter maks uansett i det spillet.. kjører medium og i 800*640.16 og det går sånn høvelig flytende Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Igjen, det er uoffesielle drivere, jeg venter heller til Nvidia slipper dem ut på sin side.. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Slang likegodt Humus sitt lærdoms-innlegg ut på Guru3d sitt forum. Festlig å se hva de sier der. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Slang likegodt Humus sitt lærdoms-innlegg ut på Guru3d sitt forum. Festlig å se hva de sier der. Det var der jeg hentet det ifra Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Hæhæ du kommer til å få litt pepper tipper jeg? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Slang likegodt Humus sitt lærdoms-innlegg ut på Guru3d sitt forum. Festlig å se hva de sier der. Det var der jeg hentet det ifra Ja ja. Da får de det igjen. Lenke til kommentar
Book Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Nå har jeg prøvd å lese meg fram til en konklusjon her, men det var jammen meg ikke lett gitt Jeg tror jeg enkelt og greit installerer 56.72 offisielt fra nvidia. Så får jeg se hvordan det går i forhold til 56.64. Satser på at det blir bedre. Når man installerer nye drivere, kan man da bare installere "oppå" eller bør man avinstallere de gamle helt komplett? Lenke til kommentar
Book Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Vel, da har jeg prøvd 56.72 og de fungerer som en drøm i forhold til 56.64...Så jeg er fornøyd med disse vertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå